Koppholder til Xedos

Teknisk diskusjon og spørsmål om andre modeller enn dem listet ovenfor.
Post Reply
V6fun

Koppholder til Xedos

Post by V6fun »

Som overskriften, er jeg på utkikk etter koppholder.
Og da mener jeg ikke biltema, men orginal..

Ikke så lett å skaffe dette har jeg skjønt!

Petter
V6fun

Post by V6fun »

Kikka litt der ja, fant ikke noe fornuftig.
User avatar
Pookie
Posts: 519
Joined: 05 Aug 2005, 07:20
Location: Sunndalsøra

Post by Pookie »

Mazda Norge bør jo klare å skaffe!
-Vegard RF

[x]2000 BMW 318i
[x]1994 Audi RS2
[x]1988 Mazda 626 GLX - Solgt
[x]1993 Mazda 323 GT-R - Solgt
[x]1988 Honda "Shogun" CRX - Solgt
V6fun

Post by V6fun »

Skulle jo tro det, men ser faen ikke sånn ut.
Xedos 9

Re: Koppholder til Xedos

Post by Xedos 9 »

Undersøkte hos Mazda forhandler i Mo i Rana om de kunne skaffe orig. koppholder til min Xedos 9, og det viste seg at det var fullt mulig.
Jeg fant ut at jeg godt kunne holde koppen de få gangene det var behov for drikke, prisen var nemlig kr.2100,-
Det var typen som kom ut av midtkonsollen rett over lighter, med plass for 2 kopper.

Hvis dere vet om et ratt (tre/skinn) til Xedos 9 94-99mod. så er jeg mektig interessert.
Olav
Posts: 317
Joined: 25 Nov 2008, 10:10
Location: Telemark

Re: Koppholder til Xedos

Post by Olav »

Det nytter ikke å kjøpe deler til Xedos 9 i Norge. Dyrt er bare fornavnet.

Prøv hos denne forhandleren i Kiel hvis du skriver tysk: http://www.mazda-rehder.mazda-autohaus. ... st_uid=yes

Jeg vil tippe på at du sparer ca 40 % i Tyskland. Det beste er om du kjenner noen som jobber på Kielbåten... Eller tar en svipptur for å spare toll/moms...

Ellers kjøper jeg slitedeler i USA. Bare pass på, ikke alt er likt på Millenia og Xedos 9. Men de fleste slitedeler er like. Det som trengs er VIN fra en Millenia, ellers skjønner ikke deleplukker'n bæret. Først og fremst er det eksosrensingen som er forskjellig. Bortsett fra det er Millenia en ribbet Xedos utstyrsmessig. Ingen bakre krengningsstabilisator for eksempel. Eller oljekjøler på automaten. Lang liste. Men de har phatass tilt steeringwheel (elektrisk tilt) for å komme seg ut og inn, og full elektrisk regulering også på passasjersetet (høyde mangler på Xedos).

Støtdempere er f. eks. halv pris i USA. Tenningsbanksensor (riktignok uoriginal) under halv pris, jeg betalte $135. Med gjeldende kurs i våres kostet den $330 i Norge.

Lykke til!
X 04 Mazda 6 1,8 Downtime Edition
02 BMW 530iT
00 Mazda Xedos 9 2,5 AT
98 Mazda Xedos 9 2,5 MT
Post Reply