Noen som har oversikten over antall Xedoser i Norge?

Teknisk diskusjon og spørsmål om andre modeller enn dem listet ovenfor.
tor_einar_torp
Posts: 41
Joined: 10 Sep 2007, 12:30
Location: Østfold

Re: Noen som har oversikten over antall Xedoser i Norge?

Post by tor_einar_torp »

Hei Folkens, er det noen som er intresert i og kjøpe en miller motor her?? med all elektronikk? og automaten??


mener og huske att det var noen som ville bygge om en Xedos 6 her. bare og begynne. har motor og transmisjon stående til deg. ;*)
96 mod Xedos 9, 2.3L miller utgave med 211hk.
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Re: Noen som har oversikten over antall Xedoser i Norge?

Post by SiLvEr »

tor_einar_torp wrote:Hei Folkens, er det noen som er intresert i og kjøpe en miller motor her?? med all elektronikk? og automaten??


mener og huske att det var noen som ville bygge om en Xedos 6 her. bare og begynne. har motor og transmisjon stående til deg. ;*)

was? hvorfor det? vraka bilen eller?
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
tor_einar_torp
Posts: 41
Joined: 10 Sep 2007, 12:30
Location: Østfold

Re: Noen som har oversikten over antall Xedoser i Norge?

Post by tor_einar_torp »

neida, bilen lever i beste vellgående.

har bare en motor for mye. ;)

trenger ikke 2.

har ett oljeforbruk jeg vil til livs, så har kjøpt en ny front fra en som har blitt vraka.
skal bytte motor også overhale den som sitter i bilen min tenkte jeg, med mindre noen er villige til og betale det den er verdt.

så det kommer noen bilder etterhvert fra motor bytte. skal se at den nye jeg har kjøpt starter og går ordentelig i dag.

litt spennende siden den bare er kappetav ved dør festene. og jeg har fått hele fronten.
96 mod Xedos 9, 2.3L miller utgave med 211hk.
Olav
Posts: 317
Joined: 25 Nov 2008, 10:10
Location: Telemark

Re: Noen som har oversikten over antall Xedoser i Norge?

Post by Olav »

Det går to Xedos 9 i Telemark såvidt jeg vet. Jeg møter den andre sånn et par ganger i året, den går i Bamble. Det var noen som sa at det muligens går enda en i Grenland, vet ikke...

Tor Einar, hvilken motor skal du selge? Den fra delebilen eller den som ryker? Jeg går ut fra at den ryker hvis den bruker olje? Kompressoren er fragile som det heter på engelsk. Hvis du tar av dekselet over rotorene og tar et bilde, kan jeg hjelpe deg med å diagnostisere. Kompressoren er umulig å overhale selv eller på et vanlig utstyrt verksted. Men jeg er enig i at den er grommere å kjøre da. Mitt inntrykk var at den er like sprek fullastet som min 2,5 tom. Og mye mindre masete automat, det er sant. Girer ikke ned i andre bare du tenker på å gi gass i 90.
X 04 Mazda 6 1,8 Downtime Edition
02 BMW 530iT
00 Mazda Xedos 9 2,5 AT
98 Mazda Xedos 9 2,5 MT
Post Reply