Klage tråden...

Generell diskusjon / "off topic" emner.
User avatar
Glenn-Andre
Posts: 207
Joined: 01 Feb 2010, 22:13
Location: Drammen

Re: Klage tråden...

Post by Glenn-Andre »

På vei til jobb i dag merket jeg bilen vinglet noe jævelig, stoppa for å sjekke om bakhjulet var løst men det var det ikke.
Kjørte videre å tenkte det bare var noe jeg innbildte meg, men det fortsatte å vingle. Satte bilen hos svigers 5min gåtur fra jobben. Før jeg gikk mot jobben sparket jeg i dekket og det bevegde seg både frem og tilbake.

Viste seg at staget som går fra spindelen til karoseriet har knukket pga jeg fikk dreid foringer der i POM :p så nå blir det sveiset forsterkninger på det og vis det brekker igjen lager jeg ett stag selv da dette er utrolig pinglete orginalt.
Mazda 323 BF 4WD Turbo

"I really want to see things from your point of view, but I cant stick my head that far up my ASS!"
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Klage tråden...

Post by GSM »

Kom hjem fra jobb til ribbet og ramponet bil :evil: alt av verdi er borte og interiøret knust. I tillegg var bilen sabotert og rattet stjelt så måtte ha bergingsbil fra Falc :evil:
Mazdaløs
User avatar
Wibla
Moderator
Posts: 1790
Joined: 06 May 2006, 22:44
Location: Siljan

Re: Klage tråden...

Post by Wibla »

WTF!

Her er det bare å holde utkikk etter deler ja, noe spesielt som forsvant?
- 2015 Mazda3 2.2D Optimum
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition :mrgreen:
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Klage tråden...

Post by GSM »

Alt av stereoanlegg er borte, + det som var av verktøy i bilen.. de har tilogmed tatt startkablene mine! Rattet er et Izotta evoluzione med momo rattnav. Rattet er jo slitt så de tok det vel mest på faen, spesielt siden kablene til batteriet var kappet og bryteren på batteriswitchen var borte så jeg kom meg ikke av flekken. De ble heldighvis skremt bort av en nabo, så de rakk ikkje å ta turbotimer og boostcontroller osv.. Men det ser jo ut som om noen har detonert en bombe i bilen :evil:
Mazdaløs
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: Klage tråden...

Post by ke25toyoglide »

Eg klager på Telenor.
Skulle ha Telenor bredbånd fra tirsdag, men neida det virket ikkje. Ble lovt fixing på torsdag, men neida det virka ikkje.
Fredag beklagde de og skyldte på relacom, som ikkje hadde utført jobben. de sendte en skarp melding til de og ba de utføre jobben på fredag, men neida.
Ringte igjen på lørdag, og de forstod ingenting av hvorfor det ikkje var fiksa men skulle legge inn bestillingen på nytt slik at det skulle gjøres på mandag. Då ga eg beskjed om at då hadde de mistet en kunde,men de hadde ikkje mulighet til å fikse slik i helger.
Då kjøpte eg meg ice bredbånd. mobilt.
mandag hadde relacom sett på linjene men de var ok. men fremdeles kom eg ikkje på nett.
Nå gjenstår bare å si opp telefonen, og krangle på avbestillingen av bredbåndet.
Aldri mer kvelenor.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Klage tråden...

Post by RX-7FD3S »

ke25toyoglide wrote:Eg klager på Telenor.
Skulle ha Telenor bredbånd fra tirsdag, men neida det virket ikkje. Ble lovt fixing på torsdag, men neida det virka ikkje.
Fredag beklagde de og skyldte på relacom, som ikkje hadde utført jobben. de sendte en skarp melding til de og ba de utføre jobben på fredag, men neida.
Ringte igjen på lørdag, og de forstod ingenting av hvorfor det ikkje var fiksa men skulle legge inn bestillingen på nytt slik at det skulle gjøres på mandag. Då ga eg beskjed om at då hadde de mistet en kunde,men de hadde ikkje mulighet til å fikse slik i helger.
Då kjøpte eg meg ice bredbånd. mobilt.
mandag hadde relacom sett på linjene men de var ok. men fremdeles kom eg ikkje på nett.
Nå gjenstår bare å si opp telefonen, og krangle på avbestillingen av bredbåndet.
Aldri mer kvelenor.
tro meg, ice er ikke noe bedre, de suger balle, nedlastingsbegrensning har de og, så helt uten forvarsel kutter soperene av linja di.
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: Klage tråden...

Post by ke25toyoglide »

OK, håper ikkje det stemmer for min del for eg har brent noen bruer etterhvert. både kvelenor, start og nextgenitalier. Tror ikkje de vil ha meg som kunde igjen. :oops:
Ene kundebehandleren hos start måtte eg skrive :
"en av oss er lam fra halsen og opp, så eg må få snakke med en annen eller sjefen din, for detta fungerer ikkje."
Og det var i begynnelsen, når eg hadde tålmodighet. :shock:
det skal ikkje vere begrensing på det abonnementet eg har 299.-/mnd. alltid kunde.
Det er treigt men det virker ihvertfall. Og eg kan ta det med i bilen og på hytta og på besøk.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Klage tråden...

Post by RX-7FD3S »

jeg må si at jeg blir bare mer og mer skuffet over stempelmotorer, makan til kjip dritt.
snakker spesielt om mazdas 2liter MA motor, hivde nettopp en slik en inn i 929 vogna. byttet opp fra 1,8 av samme motortype med 4gear til 2liter med 5gear. trodde da selvfølgelig at bilen i tillegg til en litt mer levelig utveksling skulle få mer power (ca 20hk ifølge Internett) og mer moment. men neeeeeida. bilen er rett og slett lat, den drar ikke på noe sted i registeret, og når farten har passert det som ifølge speedometeret er 100 så virker det som om den ikke orker mer. og ikke begynn å snakke om motbakker.:P med gammelmotoren dro jeg store hengere fullesset uten noe problem.
fatter ikke hva det er som feiler denne motoren.
snart gir jeg opp, da blir vogna rx4
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
User avatar
Dino
Gear Head
Posts: 2254
Joined: 11 Dec 2005, 22:25
Location: Sørum akershus

Re: Klage tråden...

Post by Dino »

mazdarati wrote:syntes nesten vi skulle hatt en klage tråd.. der vi kan klage å syte så mye vi vil (tenker litt på dino nå) :lol:
Blir litt feil å svare her men...

Er litt kult at klage tråden er den mest poppulære tråden på forumet.

vi er jaggu en gjeng med glade folk :D :P
626-2,5i-V6'93 Prosjekt bil
626-FE3 2,0i-16v'88
X - 626Glx 2.0i'89
X - 626Glx 2.0'86
Just once i'd like to go out with a girl and, NOT have it end with her crying.
Do you know the last time a girl that hot said i was cute? NEVER!
User avatar
Aikio
Posts: 3139
Joined: 21 Aug 2005, 17:06
Location: Shanghai, Kina
Contact:

Re: Klage tråden...

Post by Aikio »

Oioioi!!! Mr. Dino is back on the forum??
Jeg har i hvertfall endelig klart å få en annen tråd jeg skriver mer i enn klagetråden :P
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
http://crap.aikios.name/

- 1992 Mazda Rx-7 FD3S J-spec
- 2006 Alfa Romeo 159 SW
x 1974 Mazda 818 DeLuxe
x 1990 Mazda 323 GTX
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Klage tråden...

Post by RX-7FD3S »

Aikio wrote:Oioioi!!! Mr. Dino is back on the forum??
Jeg har i hvertfall endelig klart å få en annen tråd jeg skriver mer i enn klagetråden :P
min mest aktive tråd er feilside kim sin (rotarypower) jeg har sikkert skrevet mye konstruktivt der :mrgreen: :D
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
User avatar
Aikio
Posts: 3139
Joined: 21 Aug 2005, 17:06
Location: Shanghai, Kina
Contact:

Re: Klage tråden...

Post by Aikio »

Haha!! Nei, kansje ikke :P Men de er som oftest underholdene!! :P
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
http://crap.aikios.name/

- 1992 Mazda Rx-7 FD3S J-spec
- 2006 Alfa Romeo 159 SW
x 1974 Mazda 818 DeLuxe
x 1990 Mazda 323 GTX
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Klage tråden...

Post by GSM »

Hva faen! Tyrkere har Hacket mail kontoen min og sendt link til en Tyrkisk side om endoskopi til alle kontaktene mine :? Heldighvis fikk google sperret kontoen min, men jeg må vel endre ALLE passord nå siden jeg er en luring og bruker samme passord over alt :roll:
Mazdaløs
User avatar
Elanzer
Gear Head
Posts: 2687
Joined: 08 Aug 2005, 17:29
Location: Varhaug

Re: Klage tråden...

Post by Elanzer »

må skifte klutch på go bilen :( kan snart ikke gi full gass på 2giret lenger :( 3,4 og femte ga opp rimeligt fort etter eg fikk lurt 1bar ladetrykk...
bare å håpe at clutchen dukker opp snart nå...
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
User avatar
Glenn-Andre
Posts: 207
Joined: 01 Feb 2010, 22:13
Location: Drammen

Re: Klage tråden...

Post by Glenn-Andre »

Når jeg ikke hadde penger til coilovere fant jeg det overalt til bilen min men nå som jeg skal handle finner jeg det ingen steder.... Noen som kan hjelpe ? Har ikke lyst på XYZ.
Mazda 323 BF 4WD Turbo

"I really want to see things from your point of view, but I cant stick my head that far up my ASS!"
Post Reply