Roterende motor
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Roterende motor
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=561170
Er det dette som er fremtiden til wankelmotoren
60gram co2/km og 0-100 på under 4 sek.
Viss du savner lyden så kjøp en cd med lyden av en gammel RX8
Er det dette som er fremtiden til wankelmotoren
60gram co2/km og 0-100 på under 4 sek.
Viss du savner lyden så kjøp en cd med lyden av en gammel RX8
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Re: Roterende motor
Biler skal ha forbrenningskammere og tennplugger.(iallefall så lenge det finnes olje)
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
Re: Roterende motor
Jeg lurer mest på når 1450kg ble BARE.
Formerly known as blackmazda
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black
Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black
Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: Roterende motor
Det finnes i denne bilen og det, men bare som lademotor, det er elmotorer som fysisk driver hjula.Coupe wrote:Biler skal ha forbrenningskammere og tennplugger.(iallefall så lenge det finnes olje)
1450kg er vel bare når det er snakk om en så rask sportsbil. Spesiellt når den har batteripakke og 5 motorer.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Re: Roterende motor
Det er vel ingen som har sagt de skal stappe biler fulle av batteri, så jeg spør fremdeles om BARE 1450 Dessuten får de aldri den der godkjent med den fronten. Trodde tiden med urealistiske prototyper var over.
Men bryr meg ikke så mye om tennplugger og forbrenningskamre, men handler mer om lyden for min del. Å høre kun vind og dekk er ikke det helt store. Da driter jeg i hvor mye de sparer miljøet. Leser så mye om hvordan man kan spare miljøet på både hoteller, fly, hus osv. at biler igrunnen er det siste jeg gidder å tenke på så lenge bilene er et steg bakover.
Men bryr meg ikke så mye om tennplugger og forbrenningskamre, men handler mer om lyden for min del. Å høre kun vind og dekk er ikke det helt store. Da driter jeg i hvor mye de sparer miljøet. Leser så mye om hvordan man kan spare miljøet på både hoteller, fly, hus osv. at biler igrunnen er det siste jeg gidder å tenke på så lenge bilene er et steg bakover.
Formerly known as blackmazda
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black
Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black
Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
Re: Roterende motor
Corolla-ke25_ toyoglide wrote:Det finnes i denne bilen og det, men bare som lademotor, det er elmotorer som fysisk driver hjula.Coupe wrote:Biler skal ha forbrenningskammere og tennplugger.(iallefall så lenge det finnes olje)
1450kg er vel bare når det er snakk om en så rask sportsbil. Spesiellt når den har batteripakke og 5 motorer.
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: Roterende motor
Ferrari California
•Hestekrefter: 460
•Sylindre: V8
•Volum: 4297 ccm
•Dreiemoment: 485 Nm ved 5000 o/min
•0-100: Under 4 sekunder
•Vekt: 1735 kilo
Veger bare 1450 viss du sammenligner med en annen sportsbil som kjører 0-100 på under 4 sek.
•Hestekrefter: 460
•Sylindre: V8
•Volum: 4297 ccm
•Dreiemoment: 485 Nm ved 5000 o/min
•0-100: Under 4 sekunder
•Vekt: 1735 kilo
Veger bare 1450 viss du sammenligner med en annen sportsbil som kjører 0-100 på under 4 sek.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Re: Roterende motor
Ascari A10, 1280kg, 0-100 på 2.8 sekunder.
Ferrari F50, 1359kg, 0-100 på 3.7 sekunder
Hvor lenge måtte du lete etter den skrothaugen Ferrari California?
Ferrari F50, 1359kg, 0-100 på 3.7 sekunder
Hvor lenge måtte du lete etter den skrothaugen Ferrari California?
Formerly known as blackmazda
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black
Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black
Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: Roterende motor
søkte på "ferrari vekt" enkelt og greit.
Jada sikkert noen biler som er lettere, men størrelsemessig er ikkje 1450 kg tungt. (ikkje den letteste heller, men det står ikkje heller)
Og en del av den vekten er batterier som en har muligheten til å plassere lavt og ideelt for bedre veggrep.
Finnes jo biler som er like raske som veger rundt 600kg, men de er ikkje helt sammenlignbare.
I tilleg har den 4wd som normalt sett vil dra vekta opp.
Jada sikkert noen biler som er lettere, men størrelsemessig er ikkje 1450 kg tungt. (ikkje den letteste heller, men det står ikkje heller)
Og en del av den vekten er batterier som en har muligheten til å plassere lavt og ideelt for bedre veggrep.
Finnes jo biler som er like raske som veger rundt 600kg, men de er ikkje helt sammenlignbare.
I tilleg har den 4wd som normalt sett vil dra vekta opp.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Re: Roterende motor
Jammen den har jo batterier. Er jo som en ToysR Us lekebil i fullskala. Dette er værre enn diesel i en sportsbil, og det burde jo absolutt være bannlyst. Er så dyrt med bil i dette landet, at skal en først ha noe slikt som dette så skal det være forbrenningskammere og tennplugger! Fusj for noe dritt. Stordalen får kjøpe den.
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
-
- Gear Head
- Posts: 1136
- Joined: 06 Feb 2007, 09:39
- Location: Karmøy Rogaland
Re: Roterende motor
Som sagt det står en forbrenningsmotor og tennplugg i den. sikkert på 0.6l.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
- Mazda929power
- Gear Head wanabe
- Posts: 864
- Joined: 31 May 2006, 22:39
- Location: mandal
Re: Roterende motor
Dere to altså
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
Re: Roterende motor
hihihihi, vedder på at de ender opp som det første "forumparet" vårtMazda929power wrote:Dere to altså
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition
Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition
Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
Re: Roterende motor
Gleder meg til den dagen jeg kan leke meg, slik jeg gjør med gtren nå, og samtidig ha en rolig samtale med sidemannen.
Man må prøve å se fordelene med ting
Man må prøve å se fordelene med ting
x 88 626 FE3
x 93 323 GTR
- 94 323 1,6 sedan CLASSIC Supermobil
x 93 323 GTR
- 94 323 1,6 sedan CLASSIC Supermobil