Tankevekker....

Bilder, filmer eller lignende av biler, ting og tang...
Post Reply
User avatar
atledreier
Gear Head
Posts: 1643
Joined: 06 Jan 2009, 10:26
Location: Sandnes

Tankevekker....

Post by atledreier »

Det er nok ikke alle som er voksne nok til å 'ta' denne, men jeg poster den allikevel....

http://www.youtube.com/watch?v=rBscYzKO ... r_embedded
'12 Toyota GT86
'11 VW Touran Highline 2.0TDi DSG - konebilen
'07 VW Golf 2.0TDi DSG Sport - til salgs
'99 626GLX - solgt
'92 323GTR - solgt
'92 323F - vrak

"The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it."
OutCold
Posts: 593
Joined: 21 May 2008, 12:18
Location: Trondheim

Re: Tankevekker....

Post by OutCold »

Den var seriøst hæslig, fikk en ekkel følelse av å se den! Men likte slutten
Last edited by OutCold on 11 Jun 2009, 11:28, edited 1 time in total.
Image
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Tankevekker....

Post by biXen »

Fokus på noe viktig i disse filmene. Jeg synes det viktige når det gjelder bilkjøring er oppmerksomhet og å like å kjøre. Alt handler ikke om fart slik som de kjører kampanjer om nå, selv om det selvfølgelig spiller inn. Hvis folk liker å kjøre og bryr seg om det, og det ikke bare er en jevla rutine så kan veldig mye unngås. Men jeg tror ikke det er så lett å innprente.

Det er veldig vanskelig å gjøre noe med dophoder som kjører uten å ha masse politi synlig på veien, og det samme gjelder å kjøre påvirket. Men folk som sitter i dype samtaler i telefonen, eller spiser is, eller sminker seg, eller skrur på radioen er faktisk ikke særlig mye mer oppmerksomme. En grunn til at jeg hater folk som ligger klistra bak meg, jeg stoler ikke på at de følger med om jeg må bremse.

Det er det jeg misliker her i landet, at politiet er mest opptatt av å ligge i et skogholt med laser og samle penger. Fremfor å f.eks. stå i noen viktige områder og ta folk som kjører som en tulling inn i en rundkjøring/kryss, gjerne advare og ikke skrive bot hver eneste gang, men terpe at det ikke er en pengeinnsamling men at man vil ha folk til å kjøre ordentlig og vise hensyn til andre. Jeg synes at ørten og førti RS4 og S6 som fyker rundt og leker politi og røver virker som noe helt annet.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
User avatar
atledreier
Gear Head
Posts: 1643
Joined: 06 Jan 2009, 10:26
Location: Sandnes

Re: Tankevekker....

Post by atledreier »

Helt enig, Blackmazda!

De fleste snuttene i denne videoen går på på det ene øyeblikkets uoppmerksomhet. Det hjelper ikke om man kjørte i 80 eller 90 når man ikke hadde rukket å stoppe fra 50 heller...
Jeg er selv man nok til å si at jeg er uoppmerksom oftere enn jeg liker å innrømme for meg selv, og slike videoer gir litt fokus på det, og hvor galt det kan gå. Ikke nødvendigvis med meg, men med de uskyldige rundt meg.
'12 Toyota GT86
'11 VW Touran Highline 2.0TDi DSG - konebilen
'07 VW Golf 2.0TDi DSG Sport - til salgs
'99 626GLX - solgt
'92 323GTR - solgt
'92 323F - vrak

"The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it."
Flip_mo
Posts: 305
Joined: 02 May 2006, 16:48
Location: Stavanger

Re: Tankevekker....

Post by Flip_mo »

skummel snutt det der ja.. lå bak dama mens hu snakka i tlf mens hu kjørte bil.. hu fikk seg en liten skjennepreken da hu parkerte bilen... makan til sjanglekjøring.



OT: Du har jo hverken fokus eller oppmerksomhet på rett sted Atle, siden du sitter på MOGN i arbeidstiden!!!! :lol:
må jeg komme opp å dra ut internettkabelen mon tro??? :lol: :lol: :lol:
Billøs.... 750 Gixxer '00
Mazda 323 GT-R '92 Solgt
Audi 80 1,8 S '91 Solgt
Peugeot 505 STI '83 Solgt
User avatar
djviper
Gear Head
Posts: 1087
Joined: 25 Oct 2005, 17:20
Location: Voss

Re: Tankevekker....

Post by djviper »

Sterk reklame dette og burde være en tanke vekker til ALLE .
og den som er ikke er voksen nok til å ta den burde aldri ha eller ta lappen.
Low and Slow
SondreSkj
Posts: 611
Joined: 17 Feb 2007, 21:37
Location: Molde
Contact:

Re: Tankevekker....

Post by SondreSkj »

Gåsehud igjennom hele filmen...

Utrolig hvor fort det kan skje :?
HBCosmo.com
https://www.facebook.com/groups/39360486903/ The Mazda Cosmo, 929 HB and Luce Community on Facebook

http://500px.com/skjolsvik
'00 MB E220 CDI
Solgt!...VW Golf MkV
Mazda 929 HB 2.0i
Mazda 929 HB 2.0i Delebil
Solgt!...Mazda 626 2.0-16v GD 1988
Solgt!...Mazda 626 2.0lx / GC 1987
zharkey
Gear Head
Posts: 5125
Joined: 15 Jan 2006, 22:21
Location: Sortland

Re: Tankevekker....

Post by zharkey »

Fikk serriøst vondt i meg av den reklamen der.
Denne burde blitt vist for de som skal kjøre opp, hos Trafik skolen, slik at de faktisk ser alvoret i det.
323 Gtx/R
626
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Tankevekker....

Post by GTX-Lars »

zharkey wrote:Fikk serriøst vondt i meg av den reklamen der.
Denne burde blitt vist for de som skal kjøre opp, hos Trafik skolen, slik at de faktisk ser alvoret i det.
Vert du stoppa av vegvesenet så får du vel sjå noko liknande...?

Mykje sløv kjøring og folk ligger generellt for tett oppi kvarandre. Forstår ikkje at dei tør! Rett og slett ekstremsport! For å sei det slik; eg føler meg mykje tryggare på banekjøring på Reve enn det eg gjer på firefelten til/frå jobb. Eg er ser isåfall ei nestenulykke kvar veke... Personlig må eg stadig ta meg sammen for å holde fartsgrensa, der er eg sløv. Prøver å sjerpe meg. Kjøre fort kan ein gjere på bane!
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
K3nt
Posts: 244
Joined: 22 Jan 2007, 16:56
Location: Andøya (Nordland)

Re: Tankevekker....

Post by K3nt »

blackmazda wrote:Det er det jeg misliker her i landet, at politiet er mest opptatt av å ligge i et skogholt med laser og samle penger. Fremfor å f.eks. stå i noen viktige områder og ta folk som kjører som en tulling inn i en rundkjøring/kryss, gjerne advare og ikke skrive bot hver eneste gang, men terpe at det ikke er en pengeinnsamling men at man vil ha folk til å kjøre ordentlig og vise hensyn til andre. Jeg synes at ørten og førti RS4 og S6 som fyker rundt og leker politi og røver virker som noe helt annet.
Så eni, så eni! Virker nesten som politiet her driter i hvordan folk kjører etter veien så lenge di får inn litt penger å tatt noen lapper når di er ute me lasern. Hadde vel ikke drept dem å vært litt mer synli å kanskje gitt noen andvarsler på ett tili stadium.
-93 Rx7 LHD Touring.
-93 Rx7 RHD R Kræsja :,( Snart under oppbygging.
-95 Vectra. Bruksbil
Post Reply