Rx7 FD BNR stage3 seq, stock boost

Bilder, filmer eller lignende av biler, ting og tang...
Post Reply
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Rx7 FD BNR stage3 seq, stock boost

Post by WireD »

Joda, doningen min lever den, våkna til live igjen på høsten i fjor etter 4,5 år nedetid, et samlivsbrudd og hussalg senere. og skal mappes skikkelig nå om en mnd eller to. :wink:
Mål, 21 psi, opp fra orginale 10-8-10 psi

http://www.youtube.com/watch?v=m8cYZNWIIQc" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
Joorgen
Posts: 300
Joined: 05 Feb 2008, 21:23
Location: Andøy

Re: Rx7 FD BNR stage3 seq, stock boost

Post by Joorgen »

BNR Stage3 er en interessant vei å gå med trimmingen! Elsker kombinasjonen av godt bunndrag og kraft gjennom hele registeret på orginaltwins'a, så kan se for meg det trykker godt i setet med BNR-turboen på 21 psi :) Skulle jeg bygd nytt oppsett på min nå hadde det nok blitt samme på meg selv om det virker som at de fleste ender opp med singel uansett..
På 21 psi kan du vell melke ut over 400 whp, eller hva ser du for deg?
-95' Mazda RX-7 FD Eurospec
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Rx7 FD BNR stage3 seq, stock boost

Post by Zepticon »

Kan du gi noe mer info om BNR opsettet? Nå som RX ligger i nær fremtid for meg, så er dette det valget jeg mest sansynlig kommer til å gå for. Vil at ting skal se 100% orginalt ut under panseret, for alle andre enn kjennere.

Hvor mye hester regner du med å hente ut, og hvor flat blir momentkurven? Og hvor mye kornasjer må man regne med å ha på grisen før prosjektstart?
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Re: Rx7 FD BNR stage3 seq, stock boost

Post by WireD »

Joorgen:
Joda, det er et spennende sett twins, og skal man først ha twins, så må man kjøre de i seq modus.
Nå skal det jo sies at moderne gode kulelagrede singles med riktig AR har et godt register de også, men det er bare noe med den deilige dobbel-pushen man får i twins.

21 psi, er man ventet rundt 420whp-merket. Jeg har mer enn nok fuel, tenning, kjøling og vannsprut i bunn for å kunne pushe de grensene der.
En på rx7 club har samme oppsettet(Yellow R1) , her er grafen deres:

Image

Zepticon:
Kurver, se bildet.
Kronasjer? Vel, ikke så aaaaltfor gæli egentlig.
Regner du nye priser:
2800usd for snurrene
turboback eksos av valgfritt merke i 3", her bestemmer du selv hvor mye det skal koste.
oppgradert ic, enten SMIC, FMIC eller VMIC, du bestemmer selv kosten.
Et fornuftig inntakskit, 3-500 usd
PFC, commander og datalogit, rundt 1000 usd til sammen(brukt)
Nye aftermarket solenoider, da de orginale begynner å drite på seg rundt 15 psi. Kittene ligger på ca 600 usd om jeg husker rett?
Du BØR gripe muligheten samtidig med nye solenoider(som er et 100 psi kit som også forenkler vakuum-dritet MYE), å bytte alle slanger til gode silikonslanger.
Personlig tok jeg vekk orginalcoilene og igniter, bygget om med ls2 coiler. De leverer mer puff, men jeg kommer til å bytte ut til AEM coiler da de har lavere metningstid til full gnist, som er bra for rotaries. Du KAN klare deg på org-coiler og gjerne en HKS twin power.
Fuelkit fra KG-parts, 400 usd?
oppgradert pumpe, 2-300 usd
Vannsprut for sikkerhet, jeg liker sikkerhet, 500 usd?
ny radiator, 500 usd?

En god mapper, ukjent pris.

Er sikkert MASSE jeg har glemt, det er en dyr hobby å holde på med ;)
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
Post Reply