mazda 5 kategori?

Ris, ros, kommentarer og forslag til webmaster.
Post Reply
User avatar
LMB__
Moderator
Posts: 3884
Joined: 04 Aug 2005, 05:53
Location: Oslo / Åsnes

mazda 5 kategori?

Post by LMB__ »

manger vi ikke mazda 5 kategori?
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone

FE3 2.3 - Motorprosjekt
Joachim
Gear Head
Posts: 3302
Joined: 02 Mar 2006, 17:13
Location: Bergen

Post by Joachim »

Den går vel under "andre modeller"

Mangler mange andre og, Demio og 121 som kanskje er Mazda's to kuleste/tidigste biler..
E36 328i Coupe
x 1993 Mazda 323 GT-R
x 1992 Mazda 626 2.5i-V6
x 1991 Mazda 323 GTX
X - en haug andre
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Post by WireD »

btw, så en sølvgrå demio, senket 17", tonede ruter...

den var fet! 8)
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
LMB__
Moderator
Posts: 3884
Joined: 04 Aug 2005, 05:53
Location: Oslo / Åsnes

Post by LMB__ »

ja men mazda 5 er jo i produksjon nå, bare tenkte det hadde vært logisk om de bilene de faktisk lager hadde egne kategorier, kan jo til nød lage for B-serien og mazda 2, men er vel så få som har dem så er vel egentlig ingen vits
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone

FE3 2.3 - Motorprosjekt
aximband
Posts: 64
Joined: 07 May 2007, 23:09

Post by aximband »

Er enig. Hvordan finne innlegg som angår Mazda 5? slik det er nå må man bla igjennom alle innleggene på forumet for å finne noe, dersom det i det hele tatt er noe i dette forumet. Søke kan man heller ikke, Mazda blir liksom litt rått dersom man forventer rett søk, Mazda 5 gir like mange feilaktige svar på søk.

Men kan jo hende at forumet ønsker nye innlegg som reperterer seg selv hele tiden - blir lettere å lage innlegg en å prøve å finne ut om noen har lurt på det samme før når man ikke helt vet hvor man skal starte for å finne svar.
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

Om man tar en titt i "Andre modeller" delen så er det 2 sider med innlegg.
"323 og 3" har 21 sider. Om vi dan tenker på at "Andre modeller" inneholder all diskusjon om alle andre biler en dem som er kategorier for allerede så skjønner man vel at det ikke er noe stort behov for en ny kategori der vi isolerer en bil som alelrede er dekket her.

Tilogmed MX5 og MX6 kategoriene er forholdsvis lite brukt. Og dem er mye vanliegere her en Mazda 5. Kan selvsagt lage t Mazda 5 forum men behovet for det er ikke til stede. Når "Andre modeller" er overfyllt emd forskjellige Mazda5 tråder så kan jeg vurdere det igjen.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

aximband wrote:Er enig. Hvordan finne innlegg som angår Mazda 5? slik det er nå må man bla igjennom alle innleggene på forumet for å finne noe, dersom det i det hele tatt er noe i dette forumet.
Enten leser man gjennom begge sidene i "Andre modeller" eller så søker man gjenom det etter Mazda5
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
aximband
Posts: 64
Joined: 07 May 2007, 23:09

Post by aximband »

Jeg tror grunnen til at det er så lite mazda 5 her på forumet, er fordi mazda 5 eiere ganske enkelt ikke ser dette forumet som ett forum for de, mulig de bare snur i døra og går andre steder. Det er ingenting som antyder at dette forumet tar nyerere mazda eiere seriøst når man kommer til dette forumet for første gang. En kategori som omhandler en spesiel type mazda kan neppe skade, jeg ser jo at det er en egen kategori for mazda 3 og 6 (tilsammens med 323/626).
Dersom (etter min mening)dette forumet skal kunne kalle seg Mazda eieres gruppe - burde det om ikke annet ha alle dagens modeller representert (eller kanskje det er en generell oppfattning at det er bare 3 og 6 som selges i dag?)

Jeg var sterkt i tvil om å registrere meg her, nettopp grunnet at det er ingenting som antyder at dette er ett godt forum som vil kunne gi meg svar på det meste jeg lurer på med min mazda 5 - men det kan jo hende at det er dette som er sannheten og jeg nå har misforstått alt og at dette forumet ikke er for mazda generelt men kun mazda for spesielt interreserte. Jeg gir meg gladelig med tap i forhold til dette, Mulig det finnes andre steder hvor dagens Mazda blir diskutert og omhandlet på en bedre og nøysomelig måte.
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Post by WireD »

Til forsvar, uten å gå i skyttergraven, så er du mazda5-eier(antar jeg) nr to på forumet, han første hørte vi ikke så mye fra etter sine innledningsposter. Synd, da bilen er en tøff bil syntes jeg! 8)
I og med at bilen er såpass ny, så er jeg nok redd for at mye av det som sies som svar på problemstillinger rundt denne bilen for vår del, synsing og teori, og du vil nok være en form for pioneer på mazda-5 feltet :wink:

Men, jeg håper på at flere vil regge seg her med tiden.

By all means, for min del kan vi fint ha en kategori for hver modelltype mazda har(3,323, , 5, 6, 626 osv osv. ) :)
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

Faktisk er det et ganske viktig poeng aximband tar opp her.
Det mange kanskje glemmer er at det nå er linket til dette forumet fra Mazda sin offisielle hjemmeside, og det fører med seg et visst ansvar på en måte! Nettopp dette vil jo etter alt å dømme føre til at mange med nyere Mazda'er (type 3, 5 og 6) vil ta turen innom forumet.

Jeg kan lett se for meg at enkelte som nettopp har kjøpt seg en ny bil gjerne søker etter svar på ting de lurer på på internett, istedet for å løpe ned dørene til forhandleren hver gang de har et spørsmål.

Så akkurat derfor kan det jo lønne seg å ta eiere av nye Mazda mer seriøst som aximband trekker frem. Og ha forståelse for at det ikke bare er personer som får et visittkort på frontruten som regger seg her :wink:

Det at det er såpass få Mazda 3/5/6 eiere her, kan gjerne ha en årsak...

Jeg kjører forresten Mazda5 selv for tiden, og flere andre her på forumet har jo kontakter/jobber selv med/hos Mazda, så en del kompetanse kan vi nok bidra med også om 5'eren :)
Firmabil
1998 Mazda 626 1,8 LX
1995 Hyundai Accent 1,5 GLS AT
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

Ordnet det nå... Så får vi se om det blir brukt mye :)
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Post Reply