Senkesett til 626 94 mod
Fjærer og dempere
Har lest alle postene her når det gjelder dette temaet.
Lurer på hva Lotus72 legger i at det kun er en type dempere som fungerer sammen med eibach settet? Hvilke typer har du testet? Eg selv har fått tilbud på KYB gassdempere til dette settet. Vil dette bli for mykt slik at det "rubber" i skjermene bak? Eg er ikke ute etter en knallstiv bil, vil ha et kompromiss.
Tar imot informasjon med stor takk.
Lurer på hva Lotus72 legger i at det kun er en type dempere som fungerer sammen med eibach settet? Hvilke typer har du testet? Eg selv har fått tilbud på KYB gassdempere til dette settet. Vil dette bli for mykt slik at det "rubber" i skjermene bak? Eg er ikke ute etter en knallstiv bil, vil ha et kompromiss.
Tar imot informasjon med stor takk.
Re: Fjærer og dempere
jeg har sendt en PM til Kjellso, men det ser ikke ut som han har lest den, eller kanskje han bare er litt opptatt....kjellso wrote:Har lest alle postene her når det gjelder dette temaet.
Lurer på hva Lotus72 legger i at det kun er en type dempere som fungerer sammen med eibach settet? Hvilke typer har du testet? Eg selv har fått tilbud på KYB gassdempere til dette settet. Vil dette bli for mykt slik at det "rubber" i skjermene bak? Eg er ikke ute etter en knallstiv bil, vil ha et kompromiss.
Tar imot informasjon med stor takk.
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
Senking
Hei igjen!
Eg har sett den pm du sendte Lotus Men foretrekker å holde diskusjonen her i forumet og ikkje på telefon.
Lurte på ein ting med det stab staget du har i bagasjerommet, går det an å fjerne det lett uten å ta vekk dekselet? Det kan jo være greit om ein skal laste inn store ting baki der..........
Eg har sett den pm du sendte Lotus Men foretrekker å holde diskusjonen her i forumet og ikkje på telefon.
Lurte på ein ting med det stab staget du har i bagasjerommet, går det an å fjerne det lett uten å ta vekk dekselet? Det kan jo være greit om ein skal laste inn store ting baki der..........
Re: Fjærer og dempere
Jeg har prøvd Monroe Sensatrack- den var altfor myk og klarte ikke å kontrollere fjærene slik at bilen ble gyngete å kjøre.
Sachs Advantage var mye bedre og er et greit alternativ, men også her synes jeg demperen var noe myk slik at kjøring over fartsdumper ble en rolig affære, retur dempingen var for treg slik at man gjerne skrapet nedi med bilen, irriterende.
Tokico illumina er justerbare og jeg kjører med trinn 4 foran og bak. Det er nest hardest og fungerer utmerket. Jeg merker at demperne kontrollerer bilen mye bedre og har funnet et bra komromiss mellom stivhet og komfort. Når det gjelder rubbing i skjermene bak har dette med dekk å gjøre og ikke dempere/senking. Alle Eibach og H&R fjærer er progressive og derfor komprimeres de mindre enn de originale ved belastning, de blir derimot vesentlig stivere når de sammenpresses...
Jeg vil tro KYB tilsvarer Sachs demperne uten å være skråsikker.
Fjærbenstagene hjalp enormt og det bakre henger like under hattehyllen, jeg har ikke noe problem med å frakte lange gjenstander, men de må ikke være for høye/brede.
Se forøvrig bilde av fjærbenstag foran og bak på:
http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=1100
Sachs Advantage var mye bedre og er et greit alternativ, men også her synes jeg demperen var noe myk slik at kjøring over fartsdumper ble en rolig affære, retur dempingen var for treg slik at man gjerne skrapet nedi med bilen, irriterende.
Tokico illumina er justerbare og jeg kjører med trinn 4 foran og bak. Det er nest hardest og fungerer utmerket. Jeg merker at demperne kontrollerer bilen mye bedre og har funnet et bra komromiss mellom stivhet og komfort. Når det gjelder rubbing i skjermene bak har dette med dekk å gjøre og ikke dempere/senking. Alle Eibach og H&R fjærer er progressive og derfor komprimeres de mindre enn de originale ved belastning, de blir derimot vesentlig stivere når de sammenpresses...
Jeg vil tro KYB tilsvarer Sachs demperne uten å være skråsikker.
Fjærbenstagene hjalp enormt og det bakre henger like under hattehyllen, jeg har ikke noe problem med å frakte lange gjenstander, men de må ikke være for høye/brede.
Se forøvrig bilde av fjærbenstag foran og bak på:
http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=1100
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
Hei og takk for god info!
Eg køyrer no med 215 dekk bak med 45 profil og 17 tomms felg.
Dette rubbar når det sitter folk baki, og ein køyrer i dumpar og i skarpe svingar.
KYB demparane vil nok tilsvare sachs ca ja. Trur gass dempara er meir progressive enn standard.
Når det gjelder staget bak lurer eg på om du lett kan fjerne det ved behov?
Eg køyrer no med 215 dekk bak med 45 profil og 17 tomms felg.
Dette rubbar når det sitter folk baki, og ein køyrer i dumpar og i skarpe svingar.
KYB demparane vil nok tilsvare sachs ca ja. Trur gass dempara er meir progressive enn standard.
Når det gjelder staget bak lurer eg på om du lett kan fjerne det ved behov?
Det kan man sikkert, men man må fjerne festene til sikkerhetsbeltene siden de er boltet fast på baksiden av fjærbenstaget. tipper det tar 1 time all in all.kjellso wrote:Hei og takk for god info!
Eg køyrer no med 215 dekk bak med 45 profil og 17 tomms felg.
Dette rubbar når det sitter folk baki, og ein køyrer i dumpar og i skarpe svingar.
KYB demparane vil nok tilsvare sachs ca ja. Trur gass dempara er meir progressive enn standard. Dette vil ikke hjelpe deg, du burde kjøpe felg med riktig innpress, tipper du har enten for brede felger eller for lite innpress. Jeg har samme dekk men det rubber ikke! Jeg har 7 tommers bredde på felgene med 45 mm innpress, samme innpress om originalt.
Når det gjelder staget bak lurer eg på om du lett kan fjerne det ved behov?
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
Rubbing
Sidan eg allereie no merka rubbing i skjermane bak når bilen er tungt lasta lurer eg på kva type dekk som rubbar lite
Køyrer no på 215/45/17 Nankang NS1 Dekk.(Felgane er 7,5 breie)
Ser at du og Lotus køyer på denne dimmen.
Har du ikkje rubbing?
Køyrer no på 215/45/17 Nankang NS1 Dekk.(Felgane er 7,5 breie)
Ser at du og Lotus køyer på denne dimmen.
Har du ikkje rubbing?
Re: Rubbing
[quote="kjellso"]Sidan eg allereie no merka rubbing i skjermane bak når bilen er tungt lasta lurer eg på kva type dekk som rubbar lite
Køyrer no på 215/45/17 Nankang NS1 Dekk.(Felgane er 7,5 breie)
Ser at du og Lotus køyer på denne dimmen.
Har du ikkje rubbing?
Jeg hadde rubbing med 7,5 toms felger, med innpress 38 mm( det vil si at de stikker 7 mm lenger ut enn original felgene). Men disse byttet jeg grunnet akkurat dette. Det burde også du gjøre! Jeg regner med at disse er kjøpt inn i år. Dette er reklamasjonsgrunn uansett- dekkene hjelper ikke her, du kan ikke kjøre med smalere dekk enn 215- da kantkjører du felgene veldig fort grunnet smalt dekk på forholdsvis bred felg. Jeg kjøpte Rial Lemans 7,5 X 17 med 38 mm innpress felger ifjor, men byttet de i 7X 17 OZ Racing felger med 45 mm innpress i år. Dekkene er identiske, 215/45-17. Felgene er 1,27 centimeter smalere, samt at de stikker 7 mm mindre ut fra bilen-ingen rubbing
Køyrer no på 215/45/17 Nankang NS1 Dekk.(Felgane er 7,5 breie)
Ser at du og Lotus køyer på denne dimmen.
Har du ikkje rubbing?
Jeg hadde rubbing med 7,5 toms felger, med innpress 38 mm( det vil si at de stikker 7 mm lenger ut enn original felgene). Men disse byttet jeg grunnet akkurat dette. Det burde også du gjøre! Jeg regner med at disse er kjøpt inn i år. Dette er reklamasjonsgrunn uansett- dekkene hjelper ikke her, du kan ikke kjøre med smalere dekk enn 215- da kantkjører du felgene veldig fort grunnet smalt dekk på forholdsvis bred felg. Jeg kjøpte Rial Lemans 7,5 X 17 med 38 mm innpress felger ifjor, men byttet de i 7X 17 OZ Racing felger med 45 mm innpress i år. Dekkene er identiske, 215/45-17. Felgene er 1,27 centimeter smalere, samt at de stikker 7 mm mindre ut fra bilen-ingen rubbing
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
Etter en liten PM til Jacobs Autosupply fikk jeg følgende svar...
Hva tror dere om dette da?Jacob wrote:Hei, her har du noen priser på senkesett og Koni til bilen din:
Eibach senkesett: senker 30mm - veil kr. 2881,- inkl mva
(det skiller på motorstr på 626 - så må ha mer opplysninger før jeg bestiller)
Koni dempere:
Foran: veil kr. 988,- inkl mva pr stk
Bak: veil kr. 1069,- inkl mva pr stk
Konidemperne er røde og justerbare i stivhet, men de leveres i en "Cut & Strut" versjon - dette betyr at du må benytte det gamle fjærbenet, men kutte av toppen av fjærbenet og ta ut innmaten - deretter borrer du et hull i bunnen av det gamle fjærbenet og setter inn Koni demperen som en innsats.
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Da hadde jeg heller bestilt Tokico Illumina fra USA, de passer rett inn og kan justeres fra toppen av demperen lik gule koni. En liten skrutrekker er alt som skal til. Du får de til samme pris og slipper møkkajobben med å kappe og tilpasse den nye demperen..Zepticon wrote:Etter en liten PM til Jacobs Autosupply fikk jeg følgende svar...
Hva tror dere om dette da?Jacob wrote:Hei, her har du noen priser på senkesett og Koni til bilen din:
Eibach senkesett: senker 30mm - veil kr. 2881,- inkl mva
(det skiller på motorstr på 626 - så må ha mer opplysninger før jeg bestiller)
Koni dempere:
Foran: veil kr. 988,- inkl mva pr stk
Bak: veil kr. 1069,- inkl mva pr stk
Konidemperne er røde og justerbare i stivhet, men de leveres i en "Cut & Strut" versjon - dette betyr at du må benytte det gamle fjærbenet, men kutte av toppen av fjærbenet og ta ut innmaten - deretter borrer du et hull i bunnen av det gamle fjærbenet og setter inn Koni demperen som en innsats.
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt