Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
M3Blue
Posts: 5
Joined: 25 May 2017, 01:02

Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Post by M3Blue »

Jeg har bestilt en Mazda3 som kommer om cirka 1,5 måneder. Selgeren anbefalte Ditec lakkonservering, men jeg leste ikke noe bra om det. Bilen skal ha farge Deep Crystal Blue Mica, så vil jeg gjerne gjøre noe (hvis mulig) for å få bilen til å se fin ut uten at jeg må vaske/polere hele tiden... Samtidig har jeg lest at Ditec har også noe som heter Ceramic Ultra som har garanti på 9 år. Har dere erfaring med det? Det må være mulig å finne i Ålesund område...
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Post by Zepticon »

"se fin ut uten at jeg må vaske/polere hele tiden" er på linje med det de skriver i damebladene... "Bli slank på 3 uker uten å trene" osv.

Bilen trenger vask for å se fin ut. Da håndvask, ikke maskin (eller innvandrere, de er like ille som maskin, i tilleg til at de jobber på slavelønn). Det Ditec og tilsvarende gjør er å legge et lag oppå lakken, som gjør at skitt ikke setter seg så lett, og at den ikke riper riktig så lett som før. Men bilen må fremdeles vaskes for å se fin ut, slik som alle andre biler.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
M3Blue
Posts: 5
Joined: 25 May 2017, 01:02

Re: Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Post by M3Blue »

' Det Ditec og tilsvarende gjør er å legge et lag oppå lakken, som gjør at skitt ikke setter seg så lett, og at den ikke riper riktig så lett som før.'

Hei Zepticon, det er det jeg ønsker, men har du erfaring med en av de to? Lakkonservering eller Ceramic Ultra? Kan du si at en er bedre enn den andre? Jeg leste noe sted at med lakkonservering blir rippene mer synlige (ikke på laken selv, men på beskyttelseslaget)... jeg vil gjerne høre av noen som har erfaring med ceramic beskyttelse og om det er noe ulemper/noe man må være veldig obs på, osv.
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Re: Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Post by 382 »

Jeg har gjort dette på min Mazda3. Dvs, jeg husker ikke navnet, men de la et lag på utsiden av lakken og jeg syntes jo at den blant annet er lettere å gjøre ren og det må man gjøre selv. Vaskeautomat med børster er "fy". Ikke mye til svar kanskje, men jeg skal i alle fall sjekke hva det het det jeg gjorde med den og komme tilbake til deg.... Tror jeg betalte 6000 ich.....for det.....

Kristian.
Mazda3
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Re: Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Post by 382 »

Det som jeg fikk på bilen het "Drop off".

Kristian.
Mazda3
M3Blue
Posts: 5
Joined: 25 May 2017, 01:02

Re: Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Post by M3Blue »

Takk for svarene, Kristian! Jeg tror jeg skal gå for den som heter Ceramic Ultra, men bare fordi jeg vet ikke hva ellers som finnes i Ålesund!. :-)

Vet du om Drop off finnes her i Ålesund? Jeg så på en annonse for Drop Off nå og det ser ganske bra ut.
M3Blue
Posts: 5
Joined: 25 May 2017, 01:02

Re: Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Post by M3Blue »

Jeg lettet etter det litt bedre og fant Drop off i Ålesund:
Car Wash Ålesund
17 Langøyvegen, Alesund 6014.

Skal be om å få et tilbud.
M3Blue
Posts: 5
Joined: 25 May 2017, 01:02

Re: Lakkonservering x Ceramic Ultra (Ditec??)

Post by M3Blue »

Da har jeg fått ny bil nå. :D
Her ser dere bilen før og etter Ditec Ceramic Ultra behandlingen.
Mazda3_before.png
Mazda3_CeramicUltra.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply