Photobucket problemer

Nyheter fra eller om mazda
Post Reply
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Photobucket problemer

Post by Zepticon »

Hei :)
Som mange kanskje har fått med seg har Photobucket bestemt seg for å være "corporate bad guy". En tjeneste de har bygget brukere på i 10 år, er nå plutselig ikke gratis lengere. Faktisk så lite gratis som $400 per år. Og dette har hatt en forholdsvis lei effekt på mange forum rundt om som hadde milioner av bilder fra Photobucket.

Jeg snakker selvfølgelig om muligheten til å "hotlinke" bilder til andre nettsider, slik som forumet her.
Dersom du tidligere har brukt Photobucket til å linke bilder, så vil ikke dette fungere lengere, uten at du betaler $400 i året for tjenesten. Jeg anbefaler at du bruker forumets "Attachments/Vedlegg" funksjon til å dele bilder, da dette lagres lokalt.

Selvfølgelig regner jeg ikke med at folk vil betale slike gisselpenger til Photobucket, så for å redde den kunnskapen vi har liggende her har jeg nå lastet ned og lagret samtlige bildefiler i innleggene, og linker dem fra serveren vår. Dette fungerte for alle bildelinkene som fremdeles var i live. Noen av dem er døde, men det er ikke noe å gjøre med.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Photobucket problemer

Post by GTX-Lars »

Veldig bra Zepticon! Setter stor pris på det du har fått til :)
User avatar
MazdaLaVista
Gear Head
Posts: 1244
Joined: 24 Aug 2005, 12:05
Location: On The Roads in Bergen

Re: Photobucket problemer

Post by MazdaLaVista »

supert.
Faen da. Har jo sykt med bilder der.
Post Reply