Senkefjærer på orginal demper
Senkefjærer på orginal demper
Nå har jeg montert senkefjærene, men når de ikke er montert på bilen, kan jeg snurre på fjæra! Dette kommer ikke biltilsynet til å like, selv om jeg _kan_ kjøre med de? FOr når det blir press på dette, så vil fjæra sitte som støpt i skåla si. De er kun hvis jeg skal leke rally å fly på alle fire at dette kanskje vil få konsekvenser? Men har hørt at biltilsynet sjekker dette da bilen skal vises. Så det eneste er vel bare å montere gamle fjærene bak da? Nye dempere egnet for senking har jeg ikke penger til
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
når du setter ned bilen på bakken vil fjæra komprimeres, og legge seg i skålene sine.
husk, orginaldemper er lengre, og tilpasset en høyere orginalfjær, så med orginalfjær vil ikke fjæra kunne snurre. Den står i spenn mellom fjærskåla, og en demper som er maks ute og er boltet fast i fjærtårnet i toppen.
hadde du satt på stivere dempere i tillegg, så ville disse hatt en kortere vandring oppover, men tillate en dypere vandring nedover, for å tilpasses en lavere fjær. Da ville det stått i spenn.
husk på å styr de nye fjærene inn i skålene når du setter den nedpå a
husk, orginaldemper er lengre, og tilpasset en høyere orginalfjær, så med orginalfjær vil ikke fjæra kunne snurre. Den står i spenn mellom fjærskåla, og en demper som er maks ute og er boltet fast i fjærtårnet i toppen.
hadde du satt på stivere dempere i tillegg, så ville disse hatt en kortere vandring oppover, men tillate en dypere vandring nedover, for å tilpasses en lavere fjær. Da ville det stått i spenn.
husk på å styr de nye fjærene inn i skålene når du setter den nedpå a
----------------------
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
ja, vet at de vil komprimeres, men da bilen skal inn på visning, heiser de jo opp bilen. Vet jo at fjærene setter seg til, men vil de fortsatt være løs når biltilsynet sjekker?
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
- Hitterdøl'n
- Posts: 208
- Joined: 10 Oct 2005, 18:54
- Location: Hitra
Dette stemmer, min bror hadde problemer med dette på Golfen sin. Endte opp med å måtte bytte til korte dempere for å få det godkjent.Hitterdøl'n wrote:De jekka opp min på biltilsynet å sjekka om fjæra var løs. Jeg har forstått det sånn at fjæra ikke skal være løs fordi om du jekker opp bilen..?
07' Audi A3 Sportback 2,0TDI
X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T
X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T
vel, ble til at jeg kjøre med 50mm senk foran, og ingenting bak
foreløpig da.. så får vi se om jeg gidder å kjøpe nok et sett med nye bakdempere (korte)
foreløpig da.. så får vi se om jeg gidder å kjøpe nok et sett med nye bakdempere (korte)
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
- Mazda--speed
- Posts: 461
- Joined: 28 Oct 2005, 23:14
- Location: Hordaland
- Contact:
Jeg har en 626GT 2.0i, 1985 og har problemer med demperene mine. Jeg såg litt på priser i går, og MEKONOMEN skal ha 3223,- for dempere, og biltema skal ha 1892,- og har 2 års garanti..
Det er nesten så jeg vurderer Biltema, forran MEKONOMEN, og siden det er garanti, så må de jo holde i minst to år, og om to år har jeg definitivt byttet igjen, for da har jeg bedre råd..
Er det noen som har noen tips, eller meninger om å kjøpe dempere ifra Biltema? Det blir bare midlertidlig...
Det er nesten så jeg vurderer Biltema, forran MEKONOMEN, og siden det er garanti, så må de jo holde i minst to år, og om to år har jeg definitivt byttet igjen, for da har jeg bedre råd..
Er det noen som har noen tips, eller meninger om å kjøpe dempere ifra Biltema? Det blir bare midlertidlig...
En akmerat av meg hadde biltema dempere på en opel ascona b, de ble veldig stive etter 3 vekers bruk.. den var ogsa senket..Mazda--speed wrote:Jeg har en 626GT 2.0i, 1985 og har problemer med demperene mine. Jeg såg litt på priser i går, og MEKONOMEN skal ha 3223,- for dempere, og biltema skal ha 1892,- og har 2 års garanti..
Det er nesten så jeg vurderer Biltema, forran MEKONOMEN, og siden det er garanti, så må de jo holde i minst to år, og om to år har jeg definitivt byttet igjen, for da har jeg bedre råd..
Er det noen som har noen tips, eller meninger om å kjøpe dempere ifra Biltema? Det blir bare midlertidlig...
'81 Audi 4000
'84 BMW 520i
x'80 Volvo 245
x'86 Audi 90 2,2i
x'83 Audi 80 1,6 :s
x'86 Audi 90 2,0i
x'90 323 lx 1,6 16v OHC http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=604
'84 BMW 520i
x'80 Volvo 245
x'86 Audi 90 2,2i
x'83 Audi 80 1,6 :s
x'86 Audi 90 2,0i
x'90 323 lx 1,6 16v OHC http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=604
jeg har biltema dempere med sænkefjærer på. fungerer helt greit det.Mazda--speed wrote:Jeg har en 626GT 2.0i, 1985 og har problemer med demperene mine. Jeg såg litt på priser i går, og MEKONOMEN skal ha 3223,- for dempere, og biltema skal ha 1892,- og har 2 års garanti..
Det er nesten så jeg vurderer Biltema, forran MEKONOMEN, og siden det er garanti, så må de jo holde i minst to år, og om to år har jeg definitivt byttet igjen, for da har jeg bedre råd..
Er det noen som har noen tips, eller meninger om å kjøpe dempere ifra Biltema? Det blir bare midlertidlig...
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
- Mazda--speed
- Posts: 461
- Joined: 28 Oct 2005, 23:14
- Location: Hordaland
- Contact:
Har ikke sjekket prisene der enda, men slik som økonomien er nå så MÅ jeg bytte dempere for å få bilen godkjent, og har egentlig ikke råd til noe annet enn biltema, men får jeg en rimelig pris på essoen, så er det klart at jeg heller kjøper merkevarer med en gangHvorfor ikkje bare stikke innom essoen og få en pris på sachs advantage. de er meget bra, de holder lengre enn bilen din og henger bra på veien
Jeg har de samme 50mm H&R fjærene på min. Har et sett med KYB GR2 dempere og de sitter helt fint på dem.Znip wrote:vel, ble til at jeg kjøre med 50mm senk foran, og ingenting bak
foreløpig da.. så får vi se om jeg gidder å kjøpe nok et sett med nye bakdempere (korte)
Du kan bare glemme å vise den med senk forran, og originale bak hvertfall. Det fikk jeg klar beskjed om når jeg viste min.
ja, men jeg får fått et lite tips om at et verksted her i byen korter ned på orginal dempere. de bare lager lengre gjenger, slik at de kommer i spenn.Blizza wrote:Jeg har de samme 50mm H&R fjærene på min. Har et sett med KYB GR2 dempere og de sitter helt fint på dem.Znip wrote:vel, ble til at jeg kjøre med 50mm senk foran, og ingenting bak
foreløpig da.. så får vi se om jeg gidder å kjøpe nok et sett med nye bakdempere (korte)
Du kan bare glemme å vise den med senk forran, og originale bak hvertfall. Det fikk jeg klar beskjed om når jeg viste min.
kostea vel 600,- elns
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo