Srevo problemer

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
alfi
Posts: 472
Joined: 04 Aug 2005, 21:14
Location: Haugesund

Srevo problemer

Post by alfi »

Har litt problemer med servoen på min 626 gd den slutter og virker etter en liten stund men når eg stopper motoren og starter igjen virker den som normalt en stund til og så slutter den igjen, noen som har vart borti noe lignende ?
929 ht 1975
818 stv 1975
929 ht 1976
Rx5 1978
rx7 1980
626 coupe 2.0i dohc 1989 til salgs
User avatar
kjellso
Posts: 61
Joined: 22 Aug 2005, 17:32

Servo

Post by kjellso »

På min 92 v6 har det skjedd at servoen har svikta ved tomgang, men så er det tilbake uten vidare. Problemet har eg ikkje merka på noken veker no. Rare greier, kan virke som det er dårlig kontakt eller at servopumpa er begynt å fuske litt.
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Post by 382 »

Som nevnt i en anne tråd, så har jeg hatt problemer med lyder forran under bilen. Har hatt den inne 2 ganger for dette. Men her om dagen når jeg kom i en rundkjøring så ble bilen plutselig så tung på rattet. Jeg trodde først at det hadde låst seg eller noe, men plutselig var alt ok igjen. (trodde kanskje det hadde noe med lyden å gjøre, jeg.)Dum som jeg var fortalte jeg det til samboer, det ble hyl og skrik og jeg måtte levere bilen inn for at de skulle se på saken. Samboer ville ikke kjøre bilen men noe slikt.

Vel, det som var problemet var en MEGET slakk servoreim og gammal olje. Nå er bilen fast og fin på rattet.

:)
User avatar
splash
Posts: 527
Joined: 24 Aug 2005, 22:34
Location: Larvik

Post by splash »

mazda626v6euro wrote:Som nevnt i en anne tråd, så har jeg hatt problemer med lyder forran under bilen. Har hatt den inne 2 ganger for dette. Men her om dagen når jeg kom i en rundkjøring så ble bilen plutselig så tung på rattet. Jeg trodde først at det hadde låst seg eller noe, men plutselig var alt ok igjen. (trodde kanskje det hadde noe med lyden å gjøre, jeg.)Dum som jeg var fortalte jeg det til samboer, det ble hyl og skrik og jeg måtte levere bilen inn for at de skulle se på saken. Samboer ville ikke kjøre bilen men noe slikt.

Vel, det som var problemet var en MEGET slakk servoreim og gammal olje. Nå er bilen fast og fin på rattet.

:)
hjalp det når du ga litt gass?

vis ikke jeg ruser min litt så er den kjempe tung på rattet.
kan hende det er sånn det er pga 4 hjuls svinginga men truddde nå ikke det skulle ha noe og si..
noen som egentlig veit ossen dette er bygd opp?
er det hydraulisk eller bare rein elektronikk?
.:keep it rice:.

se http://www.japsebanden.com
User avatar
alfi
Posts: 472
Joined: 04 Aug 2005, 21:14
Location: Haugesund

Post by alfi »

Takk for svar får nok prøve meg fram litt her
:D
929 ht 1975
818 stv 1975
929 ht 1976
Rx5 1978
rx7 1980
626 coupe 2.0i dohc 1989 til salgs
User avatar
Dino
Gear Head
Posts: 2254
Joined: 11 Dec 2005, 22:25
Location: Sørum akershus

Post by Dino »

splash wrote:
mazda626v6euro wrote:Som nevnt i en anne tråd, så har jeg hatt problemer med lyder forran under bilen. Har hatt den inne 2 ganger for dette. Men her om dagen når jeg kom i en rundkjøring så ble bilen plutselig så tung på rattet. Jeg trodde først at det hadde låst seg eller noe, men plutselig var alt ok igjen. (trodde kanskje det hadde noe med lyden å gjøre, jeg.)Dum som jeg var fortalte jeg det til samboer, det ble hyl og skrik og jeg måtte levere bilen inn for at de skulle se på saken. Samboer ville ikke kjøre bilen men noe slikt.

Vel, det som var problemet var en MEGET slakk servoreim og gammal olje. Nå er bilen fast og fin på rattet.

:)
hjalp det når du ga litt gass?

vis ikke jeg ruser min litt så er den kjempe tung på rattet.
kan hende det er sånn det er pga 4 hjuls svinginga men truddde nå ikke det skulle ha noe og si..
noen som egentlig veit ossen dette er bygd opp?
er det hydraulisk eller bare rein elektronikk?
hvis det er rein elektronikk servo vil du sansynligvis ikke merke det på rattett hvis servoen er ødelagt men du vil heller ikke kunne svinge

så sant du ikke har en bil som har et mekanisk reservesystem da men da vil rattet vere like tungt som på biler utenservero.
User avatar
splash
Posts: 527
Joined: 24 Aug 2005, 22:34
Location: Larvik

Post by splash »

har hørt med mazda "ekspert" og han sier det er normalt at du må gasse litt på mx6 med 4hjulssving :D
.:keep it rice:.

se http://www.japsebanden.com
Post Reply