Resultatet (av faceliften) er at Mazda 6 nå har et interiør som kan måle seg med de beste i klassen. Komfortable seter, et godt høyde- og dybdejusterbart ratt, utstrakt bruk av polstret plast, fin materialfinish, ergonomisk plassering av knapper og brytere og et generelt smakfullt interiør sørget i hvert fall for at vi trivdes godt. En fin dørlukkelyd understreker at Mazda mener alvor med denne modellen.
Mazda 6 er ikke mellomklassens største stasjonsvogn. Den er heller ikke den best utstyrte, den mest komfortable eller den mest kjøreglade. Det som imidlertid kjennetegner Mazda 6, er at den scorer svært høyt i samtlige disipliner. Når bilen med bensinmotorer i tillegg fremstår som svært gunstig priset, er Mazda 6 å regne som et av de aller beste kjøpene du for tiden kan gjøre.
Dinside er ikke spesielt flinke til å ta bilder..
2009 Mazda6 Advance Plus 2.2 liter stv
x1999 Mazda 323F 1.5 (bybruksbilen)
x1998 Mazda MX-5 1.6 110 hk NB
x1992 Mazda MX-5 1.6 115 hk NA
x1989 Mazda 323F 1.8 16V GLX
Mazda6 er en pen bil ja. Men jeg syntes - uten tvil at halvkombin er penest av de. Mest harmonisk, liksom. Stasjonsvogna ser litt uferdig ut, liksom. Den er ok helt fram til etter bakdørene og så er det....hjelp bilen skal på markedet snart, dere må forte dere å bli ferdig...aktig.
Delvis enig her du, Kristian. Stv'en minner jo mye om Alfa 156 Sportwagon, en av verdens vakreste stasjonsvogner. Mazda har selv innrømmet å ha hermet litt etter dem, og det skjønner jeg godt. Men ja, jeg liker også kombi best. Er det jeg ba pappa om å kjøpe denne gang
2009 Mazda6 Advance Plus 2.2 liter stv
x1999 Mazda 323F 1.5 (bybruksbilen)
x1998 Mazda MX-5 1.6 110 hk NB
x1992 Mazda MX-5 1.6 115 hk NA
x1989 Mazda 323F 1.8 16V GLX