produkter fra biltema

Teknisk diskusjon uavhengig av modell.
Post Reply
User avatar
Tor o'Connor
Posts: 459
Joined: 16 May 2006, 01:22
Location: Søreide, Bergen

produkter fra biltema

Post by Tor o'Connor »

mineraloljen som biltema selger er vel brukbar? olje er vel olje? trenger det til fe3'n min.

ser på nettsidene deres at de også selger rusteter. noen som har erfaring med disse produktene? er vel på tide å prøve å få bort rustboblene på begge hjulbuene bak. jada du gjettet riktig, har en 626 gd 88 modell :P
-mazda 626 FE3-
User avatar
Turbohansen
Gear Head wanabe
Posts: 866
Joined: 19 Mar 2006, 17:12
Location: the seventh heaven

Re: produkter fra biltema

Post by Turbohansen »

hvis du skal kjøre att og frem på butikken så ja kansje, bruke bilen til noe annet en det kjøp kvalitet
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974

The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
User avatar
Stig
Gear Head
Posts: 1628
Joined: 23 Sep 2005, 16:36
Location: Sola

Re: produkter fra biltema

Post by Stig »

til en normal bil med normalt effektuttak så er biltema olje helt greit. jeg kjører lett biltema på bruktsbilen, men bytter oftere. bruker og alltid biltema under innkjøringer.

bytt på 5-7000km, og kjør biltema delsynt. funker fint.

på en høyeffektsbil som blir banket mye og får høye oljetemperaturer så er nok mer "garanterte" kvalitetsoljer å foretrekke, men uansett like hyppige oljeskift. men husk, kan godt være samme olje du kjøper der som på biltema. har forresten fått fra meget stabile kilder at d er samme olje du kjøper på statoil som på biltema :wink:

skiftintervallen betyr mye mer enn selve olja.

stig
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: produkter fra biltema

Post by biXen »

Har hørt det samme ang. Statoil og Biltema, men det er jo også mer sjangs for å få gode pølser enn god olje på en bensinstasjon nå om dagen så jeg vet ikke om det sier mest om Statoil olja eller Biltema olja :) Og husk at selv om det kommer fra samme basis så kan det være forskjell på sluttresultatet til olja. Jeg hadde dog også fylt en helt vanlig bil med det glatt.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Re: produkter fra biltema

Post by Atleladden »

Det står jo på olja hvilke krav den oppfyller, bare å sammenligne med det bilen trenger.. Biltema har jo mer fancy oljer enn den mineral olja og.. Sverger til biltema :D

Rusteteren fungerer også, eller det skifta ialfall farge og rusta ble tilsynelatende borte, men etter en stund kom rusta igjennom noen steder :? sannsynligvis slurv fra min side, for det funka bra noen steder også..
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Re: produkter fra biltema

Post by WireD »

biltema poleringsmiddel er good shit! :D

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=527820
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: produkter fra biltema

Post by biXen »

WireD wrote:biltema poleringsmiddel er good shit! :D

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=527820
Hehehe ja, den der testen ville jeg tatt med en klype salt. Leste den i Motor. Virka mer som en "hjemme-hos" test :lol: Såvidt jeg husker var ikke holdbarhet testa en gang.

Men hvem gidder å bruke Meguiars på ei gammel familietralle liksom. Greit å spare penger på noe helt ok.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
User avatar
fne
Posts: 591
Joined: 02 Aug 2006, 19:23
Location: Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: produkter fra biltema

Post by fne »

blackmazda wrote:
WireD wrote:biltema poleringsmiddel er good shit! :D

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=527820
Hehehe ja, den der testen ville jeg tatt med en klype salt. Leste den i Motor. Virka mer som en "hjemme-hos" test :lol: Såvidt jeg husker var ikke holdbarhet testa en gang.

Men hvem gidder å bruke Meguiars på ei gammel familietralle liksom. Greit å spare penger på noe helt ok.

Angående oljen, har jeg sett tester som sier at biltemaolje er helt topp. Men den testen hadde heller ikke holdbarhetsvurdering. Derfor kjøper jeg aldri olje på biltema. Kjører heller med felleskjøpet sin helsyntetiske olje. På Audien som er litt nyere, og som har høyere verdi kjører jeg kun Castrol. (fra merkeverksted sammen med originalt filter - da går de god for fullengde på skiftintervallene, ved evt havari som kan knyttes mot olje/filter-årsak vil de også kjøre erstatningskrav mot leverandør.

Når en olje er "oppbrukt" (utslitt) vil dette også vises ved at motoren begynner å bruke olje. Dersom du kan kjøre 5000km uten at den bruker olje, men så starter å forbruke olje er dette et tydelig tegn på at oljen har mistet mye av sin virkning. dette til ettertanke.
fne.
-88 Mazda 626 2.0i 16V FE3
ca 410'000km
-94 Audi 100 2.5 tdi abt-chip
Passert 260'000
http://mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?t=17621
User avatar
Tor o'Connor
Posts: 459
Joined: 16 May 2006, 01:22
Location: Søreide, Bergen

Re: produkter fra biltema

Post by Tor o'Connor »

meget gla for at du skrev d innlegget. har nemlig merket at over tid øker oljeforbruket på "et sett olje". da kan d jo ha sterk sammenheng med d du sier. har nettopp byttet på min nå. d ble biltema's mineral 10/40w. så får vi c
-mazda 626 FE3-
User avatar
miatapowers
Gear Head wanabe
Posts: 918
Joined: 23 Apr 2008, 11:58
Location: Odda

Re: produkter fra biltema

Post by miatapowers »

Kjører biltema sin longlife vw olje på passaten, den koster 99kr litern mot 280kr litern for castrol sin vw longlife olje, eneste eg har oppdaget er at med biltema så går motoren jervnere og bruker mye mindre olje enn før, har hatt 3 bytte intervaller på den med biltema nå, funker som gull, har også brukt biltema full syntetisk på mxen, samme der, funker til gull, tikker ikke å bruker ikke olje, men nå får eg billig mobil1 til den på europris, så eg gikk over på den..
2008 BMW E88
2012 VW Caddy Maxi
1992 Mazda Mx-3 med GTX/GTR Motor og Haltech datasprut..
Post Reply