Vurderer kjøp av Mx5

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda MX-5
Post Reply
Predator
Posts: 3
Joined: 20 Sep 2008, 13:39

Vurderer kjøp av Mx5

Post by Predator »

Vurderer og kjøpe meg en Mx5 i nermeste framtid.
Har alltid likt Toyota mr2en bedre, men tenkte jeg skulle gi mx5en en sjangse nå. Da jeg har mere lyst på en cabriolet enn targa.
Er det noen "standard" feil jeg skal kikke etter når jeg skal prøvekjøre den? typiske rustplasser? gir/motor problemer?
Får mere og mere sansen for mx5 altså... rå bil...
Vegard
Posts: 214
Joined: 18 Feb 2007, 12:34
Location: Hokksund

Re: Vurderer kjøp av Mx5

Post by Vegard »

Heisann

Er veldig mange flere mx-5 eiere på mx5-miata klubben sine sider.

http://mx5-miata.no/phpbb/index.php

Start opp tråden din der du, så får du mange flere svar. Få også med hvilket uttsende/hvilken årgang du ser på.

1990-1997 er NA med klapp opp lykter. 1998-2005 er NB uten klapp opp også har du NC til slutt.
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Vurderer kjøp av Mx5

Post by GSM »

Kjøp MX5.. har hatt en MR2.. De er pene å se til, deilig å kjøre osv, men makan til møl :P De originale 2,0 med 156 hk er trege og bruker mye bensin i forhold til bevegelse.. Tunge er de også. . Jeg ble flist av en 1,6 opel Astra når jeg hadde min.. :P For ikke å snakke om 3SGE maskinen som er noe helvetes dritt :P Jeg vurderte å swappe en mazda motor over i min MR2 når jeg hadde den :P MR2 med FE3 maskin.. det hadde gjort seg :D Skal også nevnes at om du skal ha noe håp om å sette deg inn i tørr bil etter en regnskur, bør du ha garasje.. Ellers må du investere i lensepumpe... :P
Mazdaløs
Post Reply