Motor , Rådebank

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda MX-5
Post Reply
mats_h
Posts: 8
Joined: 13 Dec 2009, 12:38
Location: Fredrikstad

Motor , Rådebank

Post by mats_h »

Trenger ny motor eller veiv, råder og lagere til min mx-5 90 mod.. 1,6 liter

Har ringt til div skroter og forhandlere i norge, men ingen har, men mange veit annen type motor passer inn?

Evnt hvem motor og hva må til da?? Noen som veit om motor i sverige eller lignende?
mazdafun
Gear Head
Posts: 1723
Joined: 22 Nov 2005, 11:05
Location: Du finner meg i garasjen

Re: Motor , Rådebank

Post by mazdafun »

mats_h wrote:Trenger ny motor eller veiv, råder og lagere til min mx-5 90 mod.. 1,6 liter

Har ringt til div skroter og forhandlere i norge, men ingen har, men mange veit annen type motor passer inn?

Evnt hvem motor og hva må til da?? Noen som veit om motor i sverige eller lignende?
Hei.

Kan ordne motor til deg. Send meg en pm. Hvor bor du, og hva er du ute etter (upgrades?). Har flere alternativer.
mats_h
Posts: 8
Joined: 13 Dec 2009, 12:38
Location: Fredrikstad

Re: Motor , Rådebank

Post by mats_h »

Noen som har byttet org motor med mazda 323 bg 1,6 16v her inne?
Går det uten og gjøre noe forandring på motorfester? girkasse, starter, dynamo og slikt??

Bare skru over toppen med ny pakning, kjøpe registerreim til mx-5 og sette den på?
Deretter bare hive ned i bilen med mx-5 orginale motorfester?

koble opp og starte bilen og ha en fin sommer? Noen som veit om det fungerer slikt? =) eller må det mye mer til.
User avatar
miatapowers
Gear Head wanabe
Posts: 918
Joined: 23 Apr 2008, 11:58
Location: Odda

Re: Motor , Rådebank

Post by miatapowers »

mats_h wrote:Noen som har byttet org motor med mazda 323 bg 1,6 16v her inne?
Går det uten og gjøre noe forandring på motorfester? girkasse, starter, dynamo og slikt??

Bare skru over toppen med ny pakning, kjøpe registerreim til mx-5 og sette den på?
Deretter bare hive ned i bilen med mx-5 orginale motorfester?

koble opp og starte bilen og ha en fin sommer? Noen som veit om det fungerer slikt? =) eller må det mye mer til.
funker nesten slik, må sette over bunnpanne også..
2008 BMW E88
2012 VW Caddy Maxi
1992 Mazda Mx-3 med GTX/GTR Motor og Haltech datasprut..
Post Reply