Vannpumpe skifte, trenger hjelp.Tønsberg

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda MX-5
Post Reply
tertitt
Posts: 5
Joined: 25 Jun 2010, 13:31

Vannpumpe skifte, trenger hjelp.Tønsberg

Post by tertitt »

Har gått til anskafelse av en Mazda MX-5 1.6 1990, med mye km.
Denne bilen lekker i vannpumpen, så må ta jobben med og skifte.
Reg reim ble byttet i 2008, men eieren den gang, byttet ikke pumpa.

Spørsmål:: Er det noen i Sandefjord/ Tønsberg som har lyst til og bistå jobben??( Ja skal få betalt) :D
Så finner vi ut av hva vi gjør.
Skal avgårde nå og bestille deler, tar jobbingen så fort som mulig når deler ankommer.

Har fått topp pakning+ vannpumpe,o- ring og pakninger. Venter på reim og strammer, kommer på mandag. :P
Last edited by tertitt on 01 Jul 2010, 09:55, edited 3 times in total.
Vegard
Posts: 214
Joined: 18 Feb 2007, 12:34
Location: Hokksund

Re: Vannpumpe skifte, trenger hjelp.Tønsberg

Post by Vegard »

Har ikke no mulighet til å komme å hjelpe.

Men er absolutt en grei jobb å ta selv.

http://www.miata.net/garage/water_pump.html
tertitt
Posts: 5
Joined: 25 Jun 2010, 13:31

Re: Vannpumpe skifte, trenger hjelp.Tønsberg

Post by tertitt »

Takk for link.
Har gjort denne type jobb for lenge siden, men synes at det hadde vært veldig greit med litt hjelp her.
Var en tur på Mazda, pris deler 3000. Så tok jeg turen til BilXtra Pris 1600, dvs jeg måtte handle topp pakningen hos Mazda da de ikke kunne skaffe på BilXtra.. Har 25% på BilXtra, så det hjalp meget bra.
Vegard
Posts: 214
Joined: 18 Feb 2007, 12:34
Location: Hokksund

Re: Vannpumpe skifte, trenger hjelp.Tønsberg

Post by Vegard »

Gå inn på mx5klubbens websider og forum! Mange medlemmer, godt mulig noen i området ditt kan hjelpe!

http://www.mx5-miata.no
tertitt
Posts: 5
Joined: 25 Jun 2010, 13:31

Re: Vannpumpe skifte, trenger hjelp.Tønsberg

Post by tertitt »

OK, Så var vannpumpen byttet.. :D ..Selv om det ble en 2 ganger jobb :roll: , da jeg fikk ødelagt pakningen til vannpumpen ved montering. :evil:
Bilen hadde påsatt spacere, ( sikkert for at da bygde hjulene lenger ut, Tøft). Fikk også på satt 195/50/15 på bak hjulene. Og 185/55/15 forann. Di står på noen helt vanlige alum felger ( blir byttet ut etter vært) lurte på noen Keskin KT7 felger med ditto dekk.

Siste TAKK går til Vegar, som postet noe hos meg..Når jeg ser av miatan din, så har jeg masse som skulle ha vært gjort. :oops: :lol: :lol:
Post Reply