Kjøpe MX5

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda MX-5
Post Reply
User avatar
gelerium
Posts: 127
Joined: 19 Jul 2008, 00:03

Kjøpe MX5

Post by gelerium »

Hei,

Da er jeg tilbake etter en litt lengre pause... En stund siden jeg solgte 323en min og har siden da kjørt polo gti. Nå skal den vekk og jeg har bestemt meg 100% for å kjøpe en mx5. Utelukkende for jeg liker utsende på nesten alle modellene og det at den overhode ikke er praktisk slik jeg slipper å hente folk... Litt egoist må man få lov å være... Men egentlig kjenner jeg lite til mx5 er har lest litt og så og si bare positivt å se bortsett fra svakhet på NA modellen som blir angrepet tidlig av rust på kanalene bak men dette er vell å forventa av en 90ish japaner?

Mest lyst på en 1,8l men er ikke så mye å velge mellom i Norge, er det noen her som kanskje sitter med en de skal kvitte seg med? Jeg er litt ute etter en prosjekt bil men da ikke motor messig... Alt det bør være tipp topp... Lakk har så og si ingenbetydning da bilen mest sansynlig vil bli skiftet farge på uansett, rust har litt betydning men så lenge det ikke er mer enn overflate, litt sveise arbeid gjør det ikke noe... Interiør gjør heller ikke noe har satt meg en maks pris på 40.000kr er dette realistisk?
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: Kjøpe MX5

Post by ke25toyoglide »

Etter et kjapt søk på autodb, så fant eg en flott 1.8 92 modell.
Med diverse (bra) ombygginger, til 45000.-
Så 40 bør være godt innforbi muligheten for en som trenger lakkering.
Ikkje glem å prute viss det er en som er stygg, ikkje mange som vil ha en stygg bil. vanskelig å selge.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Post Reply