Mangel på Mazda2 her

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 2
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by 382 »

Et nytt bilde. Blir 2 år til sommeren så nå er servicen tatt. :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by 382 on 19 May 2013, 20:06, edited 3 times in total.
Mazda3
User avatar
Dihi
Posts: 2
Joined: 06 Jun 2012, 19:58

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by Dihi »

Da var sommer vasken i boks :D
For dei som lur på så blir bilen blir bil ganske hardt med senkesett og det hjelper ikke med 205/40-17 dekk profil, men bilen får ekstrem bra kjøreegenskaper som elsker svinger! advarsel for dei som hater dekk støy, ikke monter lavprofil dekk.

ekstra utstyr:
senkesett 30mm
sota baklykter
sota side blinklys
sota vindu
remus exospotte
ekstra bakfanger lippe for bilen skal bli laver bak
dotz Shuriken felger
6cd spiller
Midtarmlene
Velkomstbelysning
Bagasjeromslys LED
Stoffmatter
+++små ting
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by 382 »

Er det senke settet man får kjøpt hos Mazda du har satt på?
Mazda3
Quote
Posts: 8
Joined: 18 Nov 2012, 13:29

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by Quote »

Fikk meg Mazda 2 for én måned siden, og ser at det er mangel på brukere som har denne bilen her. Skal se om jeg kan få postet noen bilder etter hvert.
Quote
Posts: 8
Joined: 18 Nov 2012, 13:29

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by Quote »

Kan vel komme med et par bilder som jeg har liggende av min Mazda 2. På denne tiden av året er det sjelden man har ren bil, og gode lysforhold til å ta bilde med en iPhone 4s. : )

Image
Bilen da jeg hadde kjøpt den. Artig å se "Solgt-skiltet", i hvert fall for min del.

Image
På vei hjem.

Dette er altså 1.3-liters versjonen med 86 hestekrefter. Solgt som kampanjemodellen "Edition", som har blant annet mye utstyr som vanligvis ikke følger med. Mest glad er jeg i at det var inkludert sideskjørt og spoiler, det gjør bilen mye penere. Jeg fikk også med de felgene som står på, og tror jeg valgte de peneste felgene som vintersko istedenfor sommersko. Men men, time will show.

Prøvekjørte en Suzuki Swift, og Opel Corsa. Begge disse var symaskiner som virkelig trengte turtall før noe hendte. Forskjellen mellom Swift og 2'en, virket for meg som natt og dag. Motoren virker sterkere, og man slipper å ligge over 3500 rpm.

Uansett, jeg har levd med Mazdaen i snart to måneder. Og med tanke på at det eneste som irriterer meg er at det ikke er nivåkontroll av setevarmeren, og at displayet for radio/klokke/iPod kan være litt vanskelig å lese i sterkt lys, sier gjerne litt om hvor fornøyd jeg er hittil.
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by 382 »

Hei!

Du har en flott bil. Liker Mazda2 i mørke farger.
Her er et av min bil som jeg tok i September.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by 382 on 19 May 2013, 20:07, edited 1 time in total.
Mazda3
Quote
Posts: 8
Joined: 18 Nov 2012, 13:29

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by Quote »

Har du sotet bakrutene? Mine kom litt sotet fra fabrikk, men ikke like svarte som dine. Ser bra ut! 16-tommere du har på?
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by 382 »

Ja, jeg har sota bakdørene og luka. Syntes det ble ganske bra. Ja, det er 16" felger. Bilen er levert med de fra fabrikken. Andre ting som er på som jeg har satt på selv er terskelbrett og armlene mellom setene. At den har 16" som standard må jeg si at jeg er glad for. Syntes den er meget god å kjøre med de felgen/dekkene. Ligger som en klegg på veien. Jeg har tenkt litt på om jeg skal sette på 16" på vinter også... :)
Mazda3
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by biXen »

Dihi wrote:Da var sommer vasken i boks :D
For dei som lur på så blir bilen blir bil ganske hardt med senkesett og det hjelper ikke med 205/40-17 dekk profil, men bilen får ekstrem bra kjøreegenskaper som elsker svinger! advarsel for dei som hater dekk støy, ikke monter lavprofil dekk.
Gammelt innlegg, men vil bare påpeke noe som er en vanlig antakelser. Dekkstøyen har ingenting med lavprofil dekk å gjøre, det har mer med dekkmerke og modell. Dekk med fast rulleretning og skikkelige mønstre (dvs. ikke billig skrot) og gummi lager lite lyd.

Forøvrig kjekke småbiler dette her, prøvde å konverte mor vekk fra den franske, men hun er vanskelig ;)
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
Quote
Posts: 8
Joined: 18 Nov 2012, 13:29

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by Quote »

Folk får bare lempe inn flere bilder, selv skal jeg prøve å ta et par bilder i helga når bilen har vært i vasken. Mye slaps og salt på veiene nå, så bilen blir fort skitten. Deprimerende.
Quote
Posts: 8
Joined: 18 Nov 2012, 13:29

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by Quote »

Legger til litt flere bilder. Beklager for at jeg ikke er så utrolig flink til å ta bilder. :P
Vet ikke om jeg nevnte at jeg gikk fra en gammel Fiat Brava som jeg fikk av min mor, til å kjøre dette her. Godt fornøyd!
Image
Image
Image
Image

Synes bilen er utrolig god på vinterføre, den føles forutsigbar.
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by 382 »

Noen nye bilder. :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mazda3
Quote
Posts: 8
Joined: 18 Nov 2012, 13:29

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by Quote »

Herlig å få på sommerdekkene nå. Har kun prøvd bilen tidligere på piggdekk, og fy for en forandring. Bilen elsker jo svinger enda mer nå. :)
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by 382 »

Fin bil i pent vær!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mazda3
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Mangel på Mazda2 her

Post by Zepticon »

Snasen bil :D lurer på hva som skjer på motorfronten når disse skal Skyactiviseres....
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Post Reply