Hvor mange Cosmo 20b i Norge?

Teknisk diskusjon og spørsmål om andre modeller enn dem listet ovenfor.
Post Reply
oasys
Posts: 35
Joined: 03 May 2007, 08:41
Location: Oslo

Hvor mange Cosmo 20b i Norge?

Post by oasys »

Det siste året eller så har jeg fått øynene opp for Eunos/Mazda Cosmo 20b. For en nydelig bil. Hadde gjort seg sammen med Xedosen min!

Noen som har oversikt over hvor mange som finnes her til lands, og hvor mange av dem har skilter? Får inntrykk av at det er 5-6 stk hvorav 2-3 er registrert med skilt. Er jeg helt på jordet?
Så at det var en til salgs på finn sånn rundt denne tida i fjor (sølvgrå 94 på vestlandet tror jeg) for 59.000kr, uten skilt selvfølgelig. Hva omtrent koster det å registrere en såpass spesiell bil hvis det i det hele tatt er mulig lenger?
Hva vil det være naturlig å bla opp for en slik nå om dagen?

mvh Oasys
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Hvor mange Cosmo 20b i Norge?

Post by Zepticon »

Det er ikke mulig å registrere dem nei. De som går i norge nå er tat inn på "motorhistorisk grunnlag" og jeg tror den kvota er full. Jeg vet av to på skilter, og det er den gullfarga bilen som Mazdafun ahdde, og så har WireD en annen tror jeg.Sist jeg så en til salgs med skilter kosta den 170k og det er vell ett par år siden.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Råtassen
Posts: 544
Joined: 09 Jul 2006, 22:11
Location: Sørum

Re: Hvor mange Cosmo 20b i Norge?

Post by Råtassen »

Jeg har 2 stk med 20B. Begge har skilt.
FD 20B
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
User avatar
Justin
Gear Head wanabe
Posts: 832
Joined: 03 Jun 2006, 15:02
Location: Bodø

Re: Hvor mange Cosmo 20b i Norge?

Post by Justin »

Zepticon wrote:Det er ikke mulig å registrere dem nei. De som går i norge nå er tat inn på "motorhistorisk grunnlag" og jeg tror den kvota er full. Jeg vet av to på skilter, og det er den gullfarga bilen som Mazdafun ahdde, og så har WireD en annen tror jeg.Sist jeg så en til salgs med skilter kosta den 170k og det er vell ett par år siden.
Nja det stemmer ikke helt. Så lenge bilen har vært registrert i et Eu land så skal man få skilter i Norge.Kanskje det finnes noen i England..?

http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegve ... es-i-norge
BMW 325D E91 LCI
Mazda Rx8 High Power 2005 uregistrert
*BMW 520iA E60 2004
*Supraseven 1992
*Mazda Rx8 High Power 2004
*Mazda Rx7 Type R rhd 1992
* Mazda 323 GTX 1990
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Re: Hvor mange Cosmo 20b i Norge?

Post by WireD »

Jeg har en, 90 modell E.CCS 20B
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
Post Reply