Bytte av register rem
Bytte av register rem
Noen som har peil på ca pris på denne jobben? (V6 motoren)
Med Strammeruller og det hele som må til..
Har pasert 189 tusen og det er på tide å bytte.
Er også på jakt etter et sted i Østfold eller i nærheten som de selger billige og bra dekker (225/45 17)
Med Strammeruller og det hele som må til..
Har pasert 189 tusen og det er på tide å bytte.
Er også på jakt etter et sted i Østfold eller i nærheten som de selger billige og bra dekker (225/45 17)
- Mazda929power
- Gear Head wanabe
- Posts: 864
- Joined: 31 May 2006, 22:39
- Location: mandal
er ikke noe problem å gjøre dette selv
se her: http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopi ... gisterreim
PS! Det er lurt å bruke søkefunksjonen før man poster, ells får
du et helvete med moderatorene
se her: http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopi ... gisterreim
PS! Det er lurt å bruke søkefunksjonen før man poster, ells får
du et helvete med moderatorene
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
r
Jeg skal skifte reim (og event "ruller") nå. Har tenkt til å gjøre det selv/med kompis, men sjekket for morro skyld med Mazda her i Frxta hva de skulle ha for å skifte reim og ruller; 10 laken!!!!! Helt utrolig!! Det var med deler og jobb ( de regnet 4 timer (á 970,-)!!! Skal visst nok være endel rimeligere å gjøre det på merkeverksted i Sverige (for oss som bor nær grensen) men det har jeg ikke giddet å sjekke opp, får se senere om det er noe annet som byr seg etterhvert der jeg føler min egen begrensning.
- Mazda929power
- Gear Head wanabe
- Posts: 864
- Joined: 31 May 2006, 22:39
- Location: mandal
Re: r
10 lakenVirrvarr wrote:Jeg skal skifte reim (og event "ruller") nå. Har tenkt til å gjøre det selv/med kompis, men sjekket for morro skyld med Mazda her i Frxta hva de skulle ha for å skifte reim og ruller; 10 laken!!!!! Helt utrolig!! Det var med deler og jobb ( de regnet 4 timer (á 970,-)!!! Skal visst nok være endel rimeligere å gjøre det på merkeverksted i Sverige (for oss som bor nær grensen) men det har jeg ikke giddet å sjekke opp, får se senere om det er noe annet som byr seg etterhvert der jeg føler min egen begrensning.
deler komme vel på 500 og ein god time så er det gjort
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
- Mazda929power
- Gear Head wanabe
- Posts: 864
- Joined: 31 May 2006, 22:39
- Location: mandal
var sinnsykt dyrt da, ga 500 på bang og folkestad i kr.sand fot reim å nytt strammehju og ei fjør. av med radiator=5 min av med dynamoreim og servoreim=5 min deksler foran registeret=3 min ta av reimhjulet nede=2 min. så er det bare å løsne strammehjulet og kutte reima på langs, tre på ny, kutte resten. skifte gamalt strammehjul og smekke sammenmx_power wrote:em nei. delene koster Uorginalt nesten 3k med ruller osv og jobben er gjort på kansje en 4-5timer minst. e sykt trangt og masse hjul osv. så 10 på merkeverksted e ikkje langt unna sannheten-
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
Hei, det er helt sikkert litt enklere å skifte registerreim på en langstilt motor kontra en tverrstilt.Mazda929power wrote:var sinnsykt dyrt da, ga 500 på bang og folkestad i kr.sand fot reim å nytt strammehju og ei fjør. av med radiator=5 min av med dynamoreim og servoreim=5 min deksler foran registeret=3 min ta av reimhjulet nede=2 min. så er det bare å løsne strammehjulet og kutte reima på langs, tre på ny, kutte resten. skifte gamalt strammehjul og smekke sammenmx_power wrote:em nei. delene koster Uorginalt nesten 3k med ruller osv og jobben er gjort på kansje en 4-5timer minst. e sykt trangt og masse hjul osv. så 10 på merkeverksted e ikkje langt unna sannheten-
- '11 BMW X5 40D M-sport
x 3x GT-R
x 3x GT-R
- Mazda929power
- Gear Head wanabe
- Posts: 864
- Joined: 31 May 2006, 22:39
- Location: mandal
ahhh... tenkte ikje på det.stemmer det, hjalp ein kompis med bytte på ein 16v accord. måtte løsne motorfeste å sånn ja.. trang ja. enda en grunn til jeg sverger til 929`nsvaen wrote:Hei, det er helt sikkert litt enklere å skifte registerreim på en langstilt motor kontra en tverrstilt.Mazda929power wrote:var sinnsykt dyrt da, ga 500 på bang og folkestad i kr.sand fot reim å nytt strammehju og ei fjør. av med radiator=5 min av med dynamoreim og servoreim=5 min deksler foran registeret=3 min ta av reimhjulet nede=2 min. så er det bare å løsne strammehjulet og kutte reima på langs, tre på ny, kutte resten. skifte gamalt strammehjul og smekke sammenmx_power wrote:em nei. delene koster Uorginalt nesten 3k med ruller osv og jobben er gjort på kansje en 4-5timer minst. e sykt trangt og masse hjul osv. så 10 på merkeverksted e ikkje langt unna sannheten-
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)
Practice makes perfect
Re: r
Gjorde jobben i Uddevalla.. Mazda verksted ca 6km ifra Torp kjøpsentrumVirrvarr wrote:Jeg skal skifte reim (og event "ruller") nå. Har tenkt til å gjøre det selv/med kompis, men sjekket for morro skyld med Mazda her i Frxta hva de skulle ha for å skifte reim og ruller; 10 laken!!!!! Helt utrolig!! Det var med deler og jobb ( de regnet 4 timer (á 970,-)!!! Skal visst nok være endel rimeligere å gjøre det på merkeverksted i Sverige (for oss som bor nær grensen) men det har jeg ikke giddet å sjekke opp, får se senere om det er noe annet som byr seg etterhvert der jeg føler min egen begrensning.
Betalte 6200.- NOK. Inkl alle deler og leiebil.. Da byttet de også servopumpa mi som jeg hadde med extra.
Suveren service der..
Titta på Nye biler der samtidig Ny Mazda 6MPS: 318 000.- Sykt...
Flytte te Swea tror jeg..
Re: r
ja, optimale er vel å jobbe i norge(må skatte til norge også da, men allikevel), og bo i sverigeVirrvarr wrote:
Suveren service der..
Titta på Nye biler der samtidig Ny Mazda 6MPS: 318 000.- Sykt...
Flytte te Swea tror jeg..
----------------------
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
skal gjøre det på min nå snart så kan prøve å lage en how-to
glemte jo seff å ta bilder av alt så how-to`en får vente.
gjorde jobben på litt over 4timer. dog da hadde vi bokk og luftverktøy. ting går litt fortere da.
menne selve jobben er grei. skreiv ut noen ark fra autodata om hvordan man skulle gå frem. var til stor hjelp
glemte jo seff å ta bilder av alt så how-to`en får vente.
gjorde jobben på litt over 4timer. dog da hadde vi bokk og luftverktøy. ting går litt fortere da.
menne selve jobben er grei. skreiv ut noen ark fra autodata om hvordan man skulle gå frem. var til stor hjelp
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia