Bytte av register rem

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
User avatar
Fullboost
Posts: 246
Joined: 26 Mar 2006, 13:55
Location: Halden

Bytte av register rem

Post by Fullboost »

Noen som har peil på ca pris på denne jobben? (V6 motoren)
Med Strammeruller og det hele som må til..
Har pasert 189 tusen og det er på tide å bytte.

Er også på jakt etter et sted i Østfold eller i nærheten som de selger billige og bra dekker (225/45 17)
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Post by SiLvEr »

d er dyrt på verksted. er vell lett snakk om over 4k. bytt vannpumpa samtidig. er ergelig å måtte gjøre nesten ALT på nytt bare for å skifte den pumpa
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
User avatar
Mazda929power
Gear Head wanabe
Posts: 864
Joined: 31 May 2006, 22:39
Location: mandal

Post by Mazda929power »

er ikke noe problem å gjøre dette selv

se her: http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopi ... gisterreim

PS! Det er lurt å bruke søkefunksjonen før man poster, ells får
du et helvete med moderatorene :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604

1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)

Practice makes perfect
User avatar
mx_power
Gear Head
Posts: 1216
Joined: 03 Feb 2006, 19:23
Location: bergen

Post by mx_power »

kjøp deg en heyns bok..d et har eg.. kjempe greit men du kjønner tegningen underveis hvis du har skrudd litt fra før.
Mazda 323 GTR <3
Mazda mx5 10th anniversary
Mazda Mx3 v6 (solgt)
User avatar
Virrvarr
Posts: 11
Joined: 25 Dec 2006, 22:37
Location: Frxta

r

Post by Virrvarr »

Jeg skal skifte reim (og event "ruller") nå. Har tenkt til å gjøre det selv/med kompis, men sjekket for morro skyld med Mazda her i Frxta hva de skulle ha for å skifte reim og ruller; 10 laken!!!!! Helt utrolig!! Det var med deler og jobb ( de regnet 4 timer (á 970,-)!!! Skal visst nok være endel rimeligere å gjøre det på merkeverksted i Sverige (for oss som bor nær grensen) men det har jeg ikke giddet å sjekke opp, får se senere om det er noe annet som byr seg etterhvert der jeg føler min egen begrensning.
User avatar
Mazda929power
Gear Head wanabe
Posts: 864
Joined: 31 May 2006, 22:39
Location: mandal

Re: r

Post by Mazda929power »

Virrvarr wrote:Jeg skal skifte reim (og event "ruller") nå. Har tenkt til å gjøre det selv/med kompis, men sjekket for morro skyld med Mazda her i Frxta hva de skulle ha for å skifte reim og ruller; 10 laken!!!!! Helt utrolig!! Det var med deler og jobb ( de regnet 4 timer (á 970,-)!!! Skal visst nok være endel rimeligere å gjøre det på merkeverksted i Sverige (for oss som bor nær grensen) men det har jeg ikke giddet å sjekke opp, får se senere om det er noe annet som byr seg etterhvert der jeg føler min egen begrensning.
:shock: :shock: :shock: 10 laken

deler komme vel på 500 og ein god time så er det gjort
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604

1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)

Practice makes perfect
User avatar
mx_power
Gear Head
Posts: 1216
Joined: 03 Feb 2006, 19:23
Location: bergen

Post by mx_power »

em nei. delene koster Uorginalt nesten 3k med ruller osv og jobben er gjort på kansje en 4-5timer minst. e sykt trangt og masse hjul osv. så 10 på merkeverksted e ikkje langt unna sannheten-
Mazda 323 GTR <3
Mazda mx5 10th anniversary
Mazda Mx3 v6 (solgt)
User avatar
Mazda929power
Gear Head wanabe
Posts: 864
Joined: 31 May 2006, 22:39
Location: mandal

Post by Mazda929power »

mx_power wrote:em nei. delene koster Uorginalt nesten 3k med ruller osv og jobben er gjort på kansje en 4-5timer minst. e sykt trangt og masse hjul osv. så 10 på merkeverksted e ikkje langt unna sannheten-
var sinnsykt dyrt da, ga 500 på bang og folkestad i kr.sand fot reim å nytt strammehju og ei fjør. av med radiator=5 min av med dynamoreim og servoreim=5 min deksler foran registeret=3 min ta av reimhjulet nede=2 min. så er det bare å løsne strammehjulet og kutte reima på langs, tre på ny, kutte resten. skifte gamalt strammehjul og smekke sammen :D
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604

1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)

Practice makes perfect
User avatar
svaen
Moderator
Posts: 1578
Joined: 05 Aug 2005, 16:14
Location: Averøy
Contact:

Post by svaen »

Mazda929power wrote:
mx_power wrote:em nei. delene koster Uorginalt nesten 3k med ruller osv og jobben er gjort på kansje en 4-5timer minst. e sykt trangt og masse hjul osv. så 10 på merkeverksted e ikkje langt unna sannheten-
var sinnsykt dyrt da, ga 500 på bang og folkestad i kr.sand fot reim å nytt strammehju og ei fjør. av med radiator=5 min av med dynamoreim og servoreim=5 min deksler foran registeret=3 min ta av reimhjulet nede=2 min. så er det bare å løsne strammehjulet og kutte reima på langs, tre på ny, kutte resten. skifte gamalt strammehjul og smekke sammen :D
Hei, det er helt sikkert litt enklere å skifte registerreim på en langstilt motor kontra en tverrstilt. :mrgreen:
- '11 BMW X5 40D M-sport
x 3x GT-R
User avatar
Mazda929power
Gear Head wanabe
Posts: 864
Joined: 31 May 2006, 22:39
Location: mandal

Post by Mazda929power »

svaen wrote:
Mazda929power wrote:
mx_power wrote:em nei. delene koster Uorginalt nesten 3k med ruller osv og jobben er gjort på kansje en 4-5timer minst. e sykt trangt og masse hjul osv. så 10 på merkeverksted e ikkje langt unna sannheten-
var sinnsykt dyrt da, ga 500 på bang og folkestad i kr.sand fot reim å nytt strammehju og ei fjør. av med radiator=5 min av med dynamoreim og servoreim=5 min deksler foran registeret=3 min ta av reimhjulet nede=2 min. så er det bare å løsne strammehjulet og kutte reima på langs, tre på ny, kutte resten. skifte gamalt strammehjul og smekke sammen :D
Hei, det er helt sikkert litt enklere å skifte registerreim på en langstilt motor kontra en tverrstilt. :mrgreen:
ahhh... :lol: tenkte ikje på det.stemmer det, hjalp ein kompis med bytte på ein 16v accord. måtte løsne motorfeste å sånn ja.. trang ja. enda en grunn til jeg sverger til 929`n :lol:
http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2604

1985 mazda 929 ht coupe 2.0i (gobilen)
1985 mazda 929 ht coupe 2.0 (delebiln)
1991 mitsubishi galant 1.8gli (rånebiln)

Practice makes perfect
User avatar
mx_power
Gear Head
Posts: 1216
Joined: 03 Feb 2006, 19:23
Location: bergen

Post by mx_power »

på 4syl mx3 er det sånn bang bang opplegg men på v6 e det J***** trangt. og bil til bil e det stor forskjeld. feks golf 2 e lett som fy mens audi 80 fra samme år e py som juling.
Mazda 323 GTR <3
Mazda mx5 10th anniversary
Mazda Mx3 v6 (solgt)
User avatar
Fullboost
Posts: 246
Joined: 26 Mar 2006, 13:55
Location: Halden

Re: r

Post by Fullboost »

Virrvarr wrote:Jeg skal skifte reim (og event "ruller") nå. Har tenkt til å gjøre det selv/med kompis, men sjekket for morro skyld med Mazda her i Frxta hva de skulle ha for å skifte reim og ruller; 10 laken!!!!! Helt utrolig!! Det var med deler og jobb ( de regnet 4 timer (á 970,-)!!! Skal visst nok være endel rimeligere å gjøre det på merkeverksted i Sverige (for oss som bor nær grensen) men det har jeg ikke giddet å sjekke opp, får se senere om det er noe annet som byr seg etterhvert der jeg føler min egen begrensning.
Gjorde jobben i Uddevalla.. Mazda verksted ca 6km ifra Torp kjøpsentrum
Betalte 6200.- NOK. Inkl alle deler og leiebil.. Da byttet de også servopumpa mi som jeg hadde med extra.

Suveren service der..
Titta på Nye biler der samtidig :( Ny Mazda 6MPS: 318 000.- Sykt...
Flytte te Swea tror jeg..
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Re: r

Post by WireD »

Virrvarr wrote:
Suveren service der..
Titta på Nye biler der samtidig :( Ny Mazda 6MPS: 318 000.- Sykt...
Flytte te Swea tror jeg..
ja, optimale er vel å jobbe i norge(må skatte til norge også da, men allikevel), og bo i sverige :wink:
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Post by SiLvEr »

skal gjøre det på min nå snart så kan prøve å lage en how-to :D

glemte jo seff å ta bilder av alt så how-to`en får vente.

gjorde jobben på litt over 4timer. dog da hadde vi bokk og luftverktøy. ting går litt fortere da.

menne selve jobben er grei. skreiv ut noen ark fra autodata om hvordan man skulle gå frem. var til stor hjelp :D
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
Post Reply