Ekstremstereo til RX8

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt og RX-8
Post Reply
Trustno1
Posts: 27
Joined: 19 May 2012, 01:59

Ekstremstereo til RX8

Post by Trustno1 »

Hei
Jeg hadde tidligere en RX8 som jeg bygget opp som bilstereokonkuransebil. Bilen er solgt for noen år siden, men jeg har fortsatt en god del av spesialtilpassede deler liggende. Driver nå å rydder litt i boden, og vurderer hvorvidt jeg skal spare på dette, kaste det eller eventuelt selge for noen kroner om noen er villig til å kjøpe.

Uansett så syntes jeg det er litt synd å kaste deler som er brukt sikkert 500-1000 timer for å produsere. Blir litt nostalgisk når jeg ser på bildene :) Gjerne send en pm eller skriv i tråden om noen er intressert i dette eller har spørsmål.

Subkassen er meget spesiell da den er boltet sammen av mange deler for å utnytte hver krik og krog av bagasjerommet for å få mest mulig kassevolum
Det er også midbass kasser i dørene for 10" slim elementer som gir ett helt hinsides trykk i frontsettet.
Alt delene er støpt i glassfiber, MDF og aluminium.
NB! Selv om dette er ett overkill bygg er det bygget for meget god lydkvalitet. Bilen har deltat på flere SQ (lydkvalitetskonkuranser) med meget godt resultat.

Har forøvrig også liggende ett 2DIN kit som erstatter senterkonsollen slik at man kan montere uorginal spiller. Jeg brukte dette for å montere en android tablet i bilen (se bilde nederst)

Legger ved ett par bilder på hva som jeg har liggende:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Post Reply