Mazda 3 fusker, HJELP

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 3, Mazda 323 og Mazda MX-3
Post Reply
Hellie
Posts: 1
Joined: 16 Oct 2018, 13:49

Mazda 3 fusker, HJELP

Post by Hellie »

Jeg er ganske ny på Mazda. Kjøpte denne bilen i sommer, Mazda 3 2006 modell. Den fusket da jeg kjøpte den og det skulle bli fikset, men de har enda ikke funnet feil. De sa det var intercooler, den ble "bytta", men ikke ny. Hadde også en motorlampe som viste at det var EGR ventil. Bilforhandleren jeg kjøpte hos sa at den også var bytta. Senere sa de at det kunne være dysene. De hadde allerede brukt så mye tid på den så jeg sa nei til å gi dem en ny sjanse. Jeg dro på bilxtra for å virkelig få dette fikset. De hadde tatt ut EGR ventilen og de sa at den hadde bare blitt tatt opp og renset og satt på igjen med silikon uten hele pakningen. Jeg har hørt at så mange har sagt at det kunne være partikkelfilteret, men bilxtra sa at alt så bra ut rundt partikkelfilteret også. Jeg lot altså bilxtra bytte hele EGR ventilen. Bilen ble bra når det gjaldt at den gikk veldig ujevnt under kjøring, men selve fuskinga var der fortsatt. Bilen går ujevnt på tomgang og jeg må slure for og ikke kvele motoren. Dette gjør meg så utrygg i trafikken. Den fusker mest på lavt turtall. Hvis bilen fusker så gir jeg mer gass og da blir det borte, men det kommer tilbake med engang. Det er litt som at bilen ikke klarer 80km/t i 5 gir. Er det noen som kan ha peiling på hva dette kan være?
Har forresten Diesel.
Post Reply