har jeg trigger signal ?

Teknisk diskusjon, spørsmål og informasjon om de forskjellige typer datasprut
Post Reply
User avatar
low and slow
Posts: 721
Joined: 31 Jan 2006, 16:56
Location: buskerud

har jeg trigger signal ?

Post by low and slow »

sitter og fundere litt på dette ms sprutet prøvde og starte den i går (som egentlg jeg ikke hadde noe trua på :roll: )
vil trigger signalet komme opp som engine speed ? eller visses det et annet sted, og kan det være en feil instilling i ms som gjør at jeg ikke har trigger signal
Image
User avatar
frode
Gear Head
Posts: 1880
Joined: 26 Aug 2005, 12:22
Location: Hokksund City (!)

Re: har jeg trigger signal ?

Post by frode »

Hei,

Ja, trigger signal vil komme opp som engine speed.

Sjekk om du har gnist. Om du har wastespark så sjekk begge coilene. Mener å huske at du har 36-1 oppsett?
brap-brap-brap

818 vogn - 12at
User avatar
low and slow
Posts: 721
Joined: 31 Jan 2006, 16:56
Location: buskerud

Re: har jeg trigger signal ?

Post by low and slow »

har sjekket den enne coilen der var det ikke gnist, det bildet av mega tune er ikke mitt, så på min så beveger ikke engine speed seg, har kontakt med alle andre følere, og spark advance har jeg ikke kontakt men den begyner vel ikke og bevege på seg før jeg får starten den,
Image
fant ut at man kunne koble vr sensor n feil så får man ikke signaler stemmer dette, eller vil det komme signaler men at signalene er feil,
kobla det om her i stad men da var så klart batteriet flatt så fikk ikke prøvd og starte den

ja har 36-1 oppsett, men kan det bare være så enkelt at det er bare en instilling i megatune som skal til?
User avatar
low and slow
Posts: 721
Joined: 31 Jan 2006, 16:56
Location: buskerud

Re: har jeg trigger signal ?

Post by low and slow »

broom broom gjett hva, nå starta jaggu bilen :mrgreen: , fant ut hvorfor jeg ikke hadde trigger signal, sensorn sto for langt unna trigger hjulet, stod 2mm isteden for 1mm og det var nok for og ikke få trigger signal.
Post Reply