> Mazda b2600i null gnist, prøvd alt., Starter ikke

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda B-serie
Post Reply
unlited
Posts: 1
Joined: 18 Jul 2010, 19:16

> Mazda b2600i null gnist, prøvd alt., Starter ikke

Post by unlited »

Jeg har en mazda b2600i, det er en 2.6 liter insprøytnings motor i den. jeg har vært plaga med periodisk tenningsfeil, den kan gå fra 2 minutter til 5 dager til 2 uker. så stopper den og er helt fri for gnist.

jeg har skiftet endel komponenter som. tenningslås, ny fordeler, ny tenningsmodul, ny coil, ny bensinpumpem, nyoverhalte dyser, ny starter, anna gjærne / ecu. det samme d samme, jeg har gått over hele ledningsnette og skiftet ut kontakter og sett etter brudd, jeg har kjørt størm gjennom ledningene med pære på enden for og se om det blei brudd når det blei varmt, ingen ting funnet da heller. noen som har vært bortig denne feilen før eller har noen gode tips til ka jeg kan prøve no? jeg har prøvd det meste.
User avatar
overrated
Posts: 614
Joined: 25 Apr 2009, 00:01
Location: Målselv

Re: > Mazda b2600i null gnist, prøvd alt., Starter ikke

Post by overrated »

Er det veivakselføler på motoren ville jeg prøvd og byttet den.
http://mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=17341 GTX/R Prosjekt
http://mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=17894 GTX/R Deler selges
1991-Mazda 323 GTX/R
1991-Toyota Camry 2.0 Xli
2001-Polaris RMK 550 Trail
terri
Posts: 5
Joined: 25 Jan 2012, 22:29

Re: > Mazda b2600i null gnist, prøvd alt., Starter ikke

Post by terri »

løsning 1: er det komp?
2: er det justert riktig?
3: har kamskjedet hvert byttet eller noe sånt kan hvere at den er justert feil kansje?
4: dynamoen kansje den ikke lader onklig...
ekke helt sikker på hva det er aldrig hørt om feilen :(
mazdafun
Gear Head
Posts: 1723
Joined: 22 Nov 2005, 11:05
Location: Du finner meg i garasjen

Re: > Mazda b2600i null gnist, prøvd alt., Starter ikke

Post by mazdafun »

unlited wrote:Jeg har en mazda b2600i, det er en 2.6 liter insprøytnings motor i den. jeg har vært plaga med periodisk tenningsfeil, den kan gå fra 2 minutter til 5 dager til 2 uker. så stopper den og er helt fri for gnist.

jeg har skiftet endel komponenter som. tenningslås, ny fordeler, ny tenningsmodul, ny coil, ny bensinpumpem, nyoverhalte dyser, ny starter, anna gjærne / ecu. det samme d samme, jeg har gått over hele ledningsnette og skiftet ut kontakter og sett etter brudd, jeg har kjørt størm gjennom ledningene med pære på enden for og se om det blei brudd når det blei varmt, ingen ting funnet da heller. noen som har vært bortig denne feilen før eller har noen gode tips til ka jeg kan prøve no? jeg har prøvd det meste.
Hei.

Legg ett voltmeter i bilen.

Kjør til feilen oppstår.

Mål spenningsfall i primærkretsen på tenningsanlegget.

Er det ingenting annet som streiker når den stopper? Lyser lamper litt dårlig? Er det andre elektriske ting som ikke virker samtidig som dette skjer? Dette er viktige hint for å finne løsningen.

Har du koblingsskjema til bilen? (Hva slags årsmodell er det?)

Lykke til :D
Andreas92
Posts: 2
Joined: 09 May 2018, 23:27

Re: > Mazda b2600i null gnist, prøvd alt., Starter ikke

Post by Andreas92 »

Heisann!
fant du ut av denne feilen?

Har lignende feil selv! helt håpløst!!!
Post Reply