Registrering av RX7 fra Japan?
Registrering av RX7 fra Japan?
Søkte rundt på forumet men fant ikke noe info på dette temaet. Så da får jeg spørre og se om noen vet mer om dette?
Vurderer å ta en 94mod RX7 i innbytte på min BMW 320DT 2002mod. Han forlanger 40.000kr for bilen og sier den kan registreres med TUV papirer? Motoren har visst problemer, men ellers bra. Kjørt 90.000km.
Hvis mulig, hva skal til for å få en slik RX7 registrert i Norge?
Hva koster en overhaling av disse motorene sånn løslig? Tenker da med utskift av det som er standard på disse motorene... Fra til for eks?
Er en slik bil om den er hel og fin i karosseri og invendig verdt 40.000kr uten skilt her i landet? Vanskelig å få solgt uregga?
Ble litt mangen spm kansje. Har drømt om RX7 i mangen år så krysser fingrene for at de kan regges. Hvis ikke må det bli som banebil eller noe...?
Mvh
Roy C
Vurderer å ta en 94mod RX7 i innbytte på min BMW 320DT 2002mod. Han forlanger 40.000kr for bilen og sier den kan registreres med TUV papirer? Motoren har visst problemer, men ellers bra. Kjørt 90.000km.
Hvis mulig, hva skal til for å få en slik RX7 registrert i Norge?
Hva koster en overhaling av disse motorene sånn løslig? Tenker da med utskift av det som er standard på disse motorene... Fra til for eks?
Er en slik bil om den er hel og fin i karosseri og invendig verdt 40.000kr uten skilt her i landet? Vanskelig å få solgt uregga?
Ble litt mangen spm kansje. Har drømt om RX7 i mangen år så krysser fingrene for at de kan regges. Hvis ikke må det bli som banebil eller noe...?
Mvh
Roy C
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
Som den første som regga en RX7 i norge så kan jeg med hånden på hjertet si at den båten har seilt for flere år siden nå desverre. Vegdirektoratet satte ned foten for registrering av høyre styrte biler ifra japan.
Skal du ha RX7 må den allerede vere registrert i norge.
Jan-Tore
Skal du ha RX7 må den allerede vere registrert i norge.
Jan-Tore
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?
Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.
Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.
- Turbohansen
- Gear Head wanabe
- Posts: 866
- Joined: 19 Mar 2006, 17:12
- Location: the seventh heaven
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
RoyC wrote:Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?
Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.
det er mange som har gleden av disse bilene, er bare og kjøpe en med rattet på venstre side
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974
The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
Kan man importere venstrestyrt og godkjenne?Turbohansen wrote:RoyC wrote:Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?
Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.
det er mange som har gleden av disse bilene, er bare og kjøpe en med rattet på venstre side
Lønner seg nok å se etter Norske biler vil jeg tro.....
- Turbohansen
- Gear Head wanabe
- Posts: 866
- Joined: 19 Mar 2006, 17:12
- Location: the seventh heaven
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
venstre styrte får man godkjent no problem
Turbohansen ™ - making YOU look normal since 1974
The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does its own oil change. It's just a pity the management system is so fucking temperamental.
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
Om den ikke har skilt allerede så er det bare å glemme. Det er nok en grunn til at han vil kvitte seg med denne skal du se.RoyC wrote:Kan man importere venstrestyrt og godkjenne?Turbohansen wrote:RoyC wrote:Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?
Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.
det er mange som har gleden av disse bilene, er bare og kjøpe en med rattet på venstre side
Lønner seg nok å se etter Norske biler vil jeg tro.....
Biler fra Europa og USA gpr bra. USA så går det på untaksregelen eller noe slikt, så disse bilene må hodles orginal ellers klikker biltilsynet (orginale felger, eksos, stylig osv).
Biler Fra england og resten av europa går som vanlige inmportbiler, mens fra Japan/Asia er no-no så vidt jeg veit. Hjelper ikke emd TUV da det var noen forfalskede TUV papirer i omløp og dem er grunnen til at BT stoppet all godkjenning
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
synes hele denne papirrøra er noe jævla piss.Zepticon wrote:Om den ikke har skilt allerede så er det bare å glemme. Det er nok en grunn til at han vil kvitte seg med denne skal du se.RoyC wrote:Kan man importere venstrestyrt og godkjenne?Turbohansen wrote:RoyC wrote:Så når selger snakker om en kar/firma i tyskland som har tuv papirer så kan man se bort fra dette?
Veldig synd at vi i molboNorge ikke skal få gleden av disse bilene på normalt vis.
det er mange som har gleden av disse bilene, er bare og kjøpe en med rattet på venstre side
Lønner seg nok å se etter Norske biler vil jeg tro.....
Biler fra Europa og USA gpr bra. USA så går det på untaksregelen eller noe slikt, så disse bilene må hodles orginal ellers klikker biltilsynet (orginale felger, eksos, stylig osv).
Biler Fra england og resten av europa går som vanlige inmportbiler, mens fra Japan/Asia er no-no så vidt jeg veit. Hjelper ikke emd TUV da det var noen forfalskede TUV papirer i omløp og dem er grunnen til at BT stoppet all godkjenning
Hadde det eksistert den minste antydning til hjerneceller på BT hadde de og skjønt at det er den samme bilen.
så Copy paste av us/eu tuv skulle ikke være noe prob.
hva er det egentlig som er så farlig med japanske biler? klarer ikke å fatte dette. så vidt jeg vet er det strengere regler for godkjenning og kvalitet der borte(fuck, de har tilogmed nazisperre på farten)
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition
Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition
Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
husk at Japenske biler i england ofte er godkjent og regget der allerede på unntak, og slike går det ikke ann å regge i norge, unntak på unntaksbil går ikke lenger.
så i hovedtrekk, høyrerattet bil er det vanskelig å få regget pr dags dato. Folk har klart det (supra/skyline) i senere tid, men med mye jobb. (mulig litt inside deals og)
så i hovedtrekk, høyrerattet bil er det vanskelig å få regget pr dags dato. Folk har klart det (supra/skyline) i senere tid, men med mye jobb. (mulig litt inside deals og)
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
Us biler kan man også registreres på vanlig måte om man gidder bryet
-92 Rx7 Euro Spec
x -92 RX7 FD3S Euro Spec, Shine Auto Widebody
x -08 Saab 9-3
x -94 Rx7 FD3S
x -94 Toyota Supra TT
x -85 Toyota Mr2 1,6 Turbo, 320whp@1bar E85
x -04 Lancer Evolution VIII Stjålet
x -90 Eunos Cosmo Type-E.CCS 20B
X -92 Rx-7 FD. Norsk
x -00 Ford Mondeo ST200
X -90 323 GTX
x -92 RX7 FD3S Euro Spec, Shine Auto Widebody
x -08 Saab 9-3
x -94 Rx7 FD3S
x -94 Toyota Supra TT
x -85 Toyota Mr2 1,6 Turbo, 320whp@1bar E85
x -04 Lancer Evolution VIII Stjålet
x -90 Eunos Cosmo Type-E.CCS 20B
X -92 Rx-7 FD. Norsk
x -00 Ford Mondeo ST200
X -90 323 GTX
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
Rayho wrote:Us biler kan man også registreres på vanlig måte om man gidder bryet
Noen som har gjort dette????
FD 20B
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
yes, var ikke så ille. når man først fikk forklart for mannen på bt at nei baklysene er det ikke noe krav om at er e merket selv om de var detRåtassen wrote:Rayho wrote:Us biler kan man også registreres på vanlig måte om man gidder bryet
Noen som har gjort dette????
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
Jeg driver å godkjenner min bil om dagen. Var hos BT forrige uke med en helt original bil. Får papirene med manglene i posten i morgen trolig. Først da vet jeg hva manglene blir. Tror han snakket om at jeg må ha papirer på bremsene, rattstamme og belter osv. Får se hva som dukker opp.
Hadde ikke noe lyst på unntaksgodkjenning.
oppdaterer i morgen....
Hadde ikke noe lyst på unntaksgodkjenning.
oppdaterer i morgen....
FD 20B
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
Cosmo 20B x2
FD racer 13B PP
SA 12A
REPU
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
han sa det ja, huff da. kan vell si at bilene er like. rattstammen er lik, bremsene er identiske, beltene er bare å skaffe noen med oransje merke lapper på. de har 17 sifra chassi nr som er "identisk" med de europeiske, eneste forskjellen er noe mere avgass greier pga california og ikke e merka lykter foran og bak. eller mulig de er e merka bak og på noen. hvis du vet om noen som har en eu bil så ta den med og be han duden på bt sjekke de. er samme deler nr på 99% av bilen.Råtassen wrote:Jeg driver å godkjenner min bil om dagen. Var hos BT forrige uke med en helt original bil. Får papirene med manglene i posten i morgen trolig. Først da vet jeg hva manglene blir. Tror han snakket om at jeg må ha papirer på bremsene, rattstamme og belter osv. Får se hva som dukker opp.
Hadde ikke noe lyst på unntaksgodkjenning.
oppdaterer i morgen....
Men BT er BT de er trangsynte uansett hvordan man vender å vrir på det. Kjenner en som ikke fikk godkjent sin døn orginale Porsche 911 GT3 fordi duden på BT mente at den var modifisert, fordi den hadde "store" bremser, breie felger, bur, bøtte seter osv osv. De nekta tilogmed å godta brev ifra autosentrum om at bilen er sånn. Han hadde tilgomed brosjyren på bilen fra porsche der alle tingene sto som standard
De er helt håpløse, de kan null om bil og er ikke interesert i å vere behjelpelige i det hele tatt. Førerkort og godkjenning av biler burde vert privatisert for lenge siden.
Re: Registrering av RX7 fra Japan?
Råtassen wrote:Jeg driver å godkjenner min bil om dagen. Var hos BT forrige uke med en helt original bil. Får papirene med manglene i posten i morgen trolig. Først da vet jeg hva manglene blir. Tror han snakket om at jeg må ha papirer på bremsene, rattstamme og belter osv. Får se hva som dukker opp.
Hadde ikke noe lyst på unntaksgodkjenning.
oppdaterer i morgen....